Info om distansridning

E

Elcapelka

Letar efter info om distansridning, behöver ha reda på om distans tredje största eller näst största sporten anslutet till FEI, behöver dessutom en källa som är tillförlitlig (ska kunna som kan stå som referens i uppsats)
Tacksm för hjälp om någon vet var man kan hitta sånt, har letat på feis hemsida utan resultat.
/erika

Sv: Info om distansridning

Det finns på FEI's hemsida, under publikationer och 2009 års årsredovisning (annual report) http://www.horsesport.org/sites/default/files/file/MEDIA/Annual Report/FEI_RA2009.pdf På sidan 82 har du en sammanfattning av antalet FEI Events under 2009.

Distans har näst mest "events" efter hoppningen. Och det är ett stort hopp till trean fälttävlan. Dessutom så växer distansen väldigt kraftigt, medans nästan alla andra står stilla eller har en svag tillväxt. Distansen har växt kraftigt hela tiden, men naturlgtvis så blev det ju ett rejält skutt på grund av de nya reglerna som kräver fler FEI-tävlingar.

2010 års siffror är inte klara/publicerade ännu.

Trådkap-Allan, jag vet... men jag kunde bara inte låta bli att koppla denna officiella och publicerade statistik till en artikel från Tidningen Ridsport härom sistens... Någon, jag tror det var en tränare av något slag *ironisk nu*, påstod tydligen där att distansen snarare var på dalande nedåtgång... Märkligt påstående kan tyckas, när det faktiskt finns officiell statistik...

:devil::grin:

Förlåt.
Kunde bara inte låta bli.
:D

Ah tack så mycket, precis den infon som jag behövde! Perfekt!

Bandyboy, jag tänkte samma sak när jag läste det som stod i tidningen, man kanske kan be dem printa någor nytt som alla andra tidningar får göra när de skriver saker som är på tok åt skogen...

Det tycker jag verkligen ska påpekas! Var detta i papperstidningen (som jag inte får eftersom jag är utomlands och det är hiskeliga summor för prenumeration) eller på nätupplagan. Bara jag har källmaterialet väsnas jag gärna litegrand :-). Och ju fler som skriver in om detta ju bättre antar jag.

ja, det var i papperstidningen (finns en hel tråd här på distansforumet om ämnet, en tråd som låstes kvickt). Har jag kvar den hemma kan jag skanna in artikeln och maila till dig om du vill?

...i senaste numret var det också en patetisk efterkonstruktion i stil med "jag ville väcka debatt"... men hallå! En ursäkt till distanssverige hade varit mer på sin plats eftersom "debattinlägget" rent av var en hög med osanna påståenden som distansen inte behöver.

gaahh :mad: Känner att jag skulle kunna skriva en uppsats om detta, men det är ju fortfarande trådkap, så jag låter bli.

Tack det skulle vara jättesnällt om du kunde skicka eller lägga upp artikeln. Varför låstes tråden?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 971
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 987
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Använder anonymt nick då ingen i min närhet vet om de här tankarna ännu. Mitt liv är egentligen är egentligen ganska bra men känner mig...
Svar
8
· Visningar
1 003
Senast: chandelier
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
6 040
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar