Info Don Fredrico

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare benina
  • Startdatum Startdatum
B

benina

Någon som har bra bilder, avgifter, samt vet om han är tillgänglig och lite om bra typer av ston till honom? Har letat som den efter info om honom ikväll med ger upp.
Har ett sto Bold Irish-Labrador-Sombrero och letar multitalang.
Måste bestämma mig före helgen! Mamman placerad i svår fälttävlan.

Nobel,Lambourghini är mina andra två kandidater. Även Briar/Okeanos...

Sv: Info Don Frederico

Bra! Nu ordnade sig allt då jag fick rätt stavning... Inte konstigt att jag inte fått någon träff! Tusen Tack för hjälpen.

Sv: Info Don Fredrico

Hej du

vet du om att det finns en Don Fredrico - hingst i Klippan?
Hans namn är Don Erico och han är godkänd i Mecklenburgerförbundet Tyskland. Hans avkommor kan registreras där eller i SH.

titta in på Klinga seminstation www.klinga.se

lycka till!:)

Bara nyfiken varför du vill ha just Don Fredrico?
Letar nämligen häst och har hittat ett sto efter honom, men är osäker på om det är just hannoveranare jag vill ha ...:confused:
Har ingen erfarenhet av den rasen alls, har du?
Letar efter en riktigt bra allroundhäst och är lite trött på alla trista svenska halvblod, vore roligt med något annat.

Letar nämligen häst och har hittat ett sto efter honom, men är osäker på om det är just hannoveranare jag vill ha ...:confused:
Har ingen erfarenhet av den rasen alls, har du?
Letar efter en riktigt bra allroundhäst och är lite trött på alla trista svenska halvblod, vore roligt med något annat.

Hannoveraner = halvblod.

Det är utan tvekan en av världens bästa dressyrförärvare, som år efter år lämnar topphästar som utmärker sig till exempel i unghäst-vm. Ger bland annat fantastiska gångarter.

Kombinationen Laptop-Bold Irish kan jag rekomendera.

Fast Laptop finns bara på fryst. Hanoveranare han med, tror jag.... Multitalang som verkligen nedärvt det till den avkomma vi har här.

Ok, spännande, det här känns intressant!
Stoets morfar är Eklatant, hittade lite info. om honom när jag googlade, men inte så mycket ....
Är ute efter en riktigt bra allroundhäst, så om man får önska vill jag förstås att även hopptekniken ska finnas i generna.

Åhh han är underbar! När han var på flyinge förra året rös man verkligen när man kollade på hans pressfilm :love::love::love:

jag håller med om Laptop om du vill ha en multitalang.
Tycker Laptop verkar väldigt trevlig o rör sej bra samt hoppar bra.

Inte för att märka ord men VERKADE väldigt trevlig,RÖRDE sig bra och HOPPADE bra.
Han är ju död :cry:

Nyfiken, betäckte du med Don Frederico? Hade en valack efter honom som jag sedan sålde till Danmark, den var super i psyke och mkt bra ridbarhet och lagom med nerver. Så okomplicerad att utbilda, och super gångarter!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka