Inflammation i bakknä

westernsuzie

Trådstartare
Om en häst har haft inflammation i ett bakknä för ett halvår sen och är fullt återställd, är risken stor att det kommer tillbaka? Eller är det lika stor risk som att den aldrig skulle haft någon inflammation?

Sv: Inflammation i bakknä

Om en häst har haft inflammation i ett bakknä för ett halvår sen och är fullt återställd, är risken stor att det kommer tillbaka? Eller är det lika stor risk som att den aldrig skulle haft någon inflammation?

Är det en tävlingshäst och i så fall inom vilken sport???

Ras??

Är det en tävlingshäst och i så fall inom vilken sport???

Ras??

Det är en d-ponny som rids mest ute i skogen, tränas på ridbanan och hoppar litegrann (någon gång per vecka). Men ingen tävlingshäst alltså, den är med i någon liten clear round hoppning ibland.

Det är en d-ponny som rids mest ute i skogen, tränas på ridbanan och hoppar litegrann (någon gång per vecka). Men ingen tävlingshäst alltså, den är med i någon liten clear round hoppning ibland.

I så fall ser jag det som inga problem eller att detta ska bli återkommande så vida du nu sköter hovvården med för den enskilda individens fysiologiska förutsättningar likväl anlitar en "utbildad" hovis.

Lycka till!!!

P.S. Jag trodde utifrån ditt nick att du höll på med Westenridning,, förlåt.

Senast ändrad:

I så fall ser jag det som inga problem eller att detta ska bli återkommande så vida du nu sköter hovvården med för den enskilda individens fysiologiska förutsättningar likväl anlitar en "utbildad" hovis.

Lycka till!!!

P.S. Jag trodde utifrån ditt nick att du höll på med Westenridning,, förlåt.

Okej! Jo jag rider westernridning, det är min syster som funderar på att köpa ponnyn ifråga :) men hon är lite osäker eftersom den haft inflammationen.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 132
Senast: animalasia
·
Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
566
Hästvård Hur påverkas en häst av att tidigare haft magsår? Säg att en häst går som ridskolehäst men inte trivs och därför fått magsår blir...
Svar
2
· Visningar
481
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka