Infekterad lymfkörtel

C

Clintan

I slutet på juli blev min jämte slö och halsen svullnade upp på honom, så vi åkte akut till jourhavande veterinär (distrikt) och han misstänkte ormbett, även om jag hade mycket svårt att tänka mig var han kunde ha blivit det. Vår trädgård är inget ställe där du kan tänka dig att det finns ormar och i skogen går han alltid i koppel. Han fick kortison och antibiotika i 10 dagar. Svullnaden la sig på 4 dagar och han blev piggare, men inte lika pigg som innan. Han som jagade hur fint som helst förra säsongen jagade inte denna och det var en mycket besviken husse som kom hem ifrån älgjakten i Jämtland. Åkte iväg och tog blodprov som inte visade något. Sista dagen i september svullnade halsen igen och den första oktober åkte vi på klinik med honom och då visade sig att han hade infektion i en lymfkörtel. 10 dagar på antibiotika och sedan återbesök när det fått svaren på bakterieodlingen de skulle göra. Har nu varit på återbesök och lymfkörtlen var då ca 5 cm stor och hon ökade på antibiotika kuren. Tycker nu att den har minskat till ca 3 cm. Ska på återbesök den 26 okt för då ska hon besluta om hon behöver operera eller inte. Har någon här varit med om något liknande och hur har resultatet blivit.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, skulle behöva lite råd och tips. Jag har en Welsh Corgi Pembroke som snart är 5 år (Bibbi) För tre veckor sedan slutade hon att äta...
Svar
2
· Visningar
2 097
Senast: Luktpion
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 268
Hundhälsa Upptäckte för uppskattningsvis 2 veckor sedan att ena hunden har en svullen lymfkörtel i ena bakbenet (den som sitter baksida lår). Har...
Svar
1
· Visningar
4 294
Senast: WildWilma
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 998
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar