Infångare på tävling?

A

Angely

Vi ska ha lokala tävlingar (90-110 cm) här på hemmaklubben i dag, och i går var vi igång och byggde fram banan.

Banbyggaren sa då att man var tvungen att ha infångare på varje hinder. Det räckte visserligen med något form av ris på sidan av de som infångare, men ändå, stämmer verkligen detta?

Självklart är det bästa att ha infångare på varje hinder, och vi har även fixat det, men är det verkligen en regel att man måste ha det? På lokal tävling?

Sv: Infångare på tävling?

Jo man måste ha infångare, men är det väldigt trångt på banan tex vid inomhustävlingar kan infångarna skippas....

Men,detta måste väl vara något nytt från Förbundet för att ytterligare försvåra tävlingar!
Vill inte SvRF att det arrangeras tävlingar och att folk startar?

Ja alltså, visst att infångare är bra säkerhetsmässigt kanske, men vissa verkar snarare skrämma hästarna med, och ska man inte kunna rama in sin häst tillräckligt så att den hoppar även utan infångare. :crazy:

Det är inget nytt, utan har stått länge.. men man behöver ju inte ha infångare i ordets rätta bemärkelse utan som skrivit tidigare räcker det med tex björkris fastknytet i hinderstöden... Många har ju pyttesmå infångare, i princip ett par ihopspikade brädor.. varken kostar mycket eller är speciellt svårt att tillverka...

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: zarmino
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Hej! Min häst vrickade sig för ca 1 vecka sedan. Vi har varit in till vet och ultraljudat benet ok det visade ingenting utan hon sa att...
Svar
0
· Visningar
501
Ridning Hej! Min häst vrickade sig för ca 1 vecka sedan. Vi har varit in till vet och ultraljudat benet ok det visade ingenting utan hon sa att...
Svar
0
· Visningar
353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka