Jettan

Trådstartare
I helgen fick vi inbrott i stallet! Vi var bortresta och det verkar som att inget blev stulet, därför upptäcktes detta först igår... Personal i stallet skulle hämta medecin i medicinskåpet och upptäckte då att det inte var låst (som det ju måste vara)... Efter en nogrannare koll upptäckte vi att någon med vinkelslip tagit upp medicinskåpet... Vi hade dock inget speciellt i skåpet utom lite avmaskningsmedel och det var tydligen inte tjuvarna så intresserade av...

Inbrottet är nu polisanmält, men det känns väldigt obehagligt... Vi bor VÄLDIGT avsides, man måste ha bil för att ta sig hit, det verklar ju dessutom som att tjuvarna visste precis vad de skulle leta efter, inget annat hade rörts trotts att vi har utrustning osv. för ett par tusen i selkammaren där medecinskåpet står... Dessutom känns det ju inte minst obehagligt med tanke på våra hästar!!! Nu funderar vi seriöst på att sätta lås och larm i stallet... Vi känner folk som jobbar på securitas så vi kan säkert få hjälp....

Sv: Inbrott!

Men shit, jag tror också som Martha att nån var ute och jagade droger.

De som varit borta ett tag brukar ju inte ha nån vidare koll.

Och ja, jag vet var ni bor nu också eftersom ni hade kompisens häst i träning tills ni hittade felet på den. :(

Ja, det är ju troligt, obehagligt att det var så beräknat på nåt vis... man svänger liksom inte bara förbi... Man drar sig ju lite för att låsa med tanke på brandrisk, men jag tror att det i dagens sverige är vanligare med stölder och folk som ger sig på hästarna... vi har fått en ofert på barndlarm i stallet, det blir väl till att stor-investera... allt för att man ska kunna sova gott om nätterna...:crazy:

Ghost- menar du LM? Det var tråkigt med honom, det är hemskt hur en del förstör hästar i jakten på pengar...:( Men han hade det gott i slutet iaf!

Ghost- menar du LM? Det var tråkigt med honom, det är hemskt hur en del förstör hästar i jakten på pengar...:( Men han hade det gott i slutet iaf!

Det där blev lite konstigt, jag menade inte att anklaga ägarna, det var en viss annan person jag var arg på som även gjort andra mindre snälla saker mot hästar....:grin:

Det där blev lite konstigt, jag menade inte att anklaga ägarna, det var en viss annan person jag var arg på som även gjort andra mindre snälla saker mot hästar....:grin:

Rätt gissat.

Jag förstår, man har rätt att vara arg på folk som inte är snälla mot hästarna.

Tråkigt när de säger att allt är så bra och bla, bla, bla och sen iär det bara skitsnack. :mad:

Men shit, jag tror också som Martha att nån var ute och jagade droger.

Haha, man ska inte läsa på buke när man är trött. Ovanstående mening fick jag till "Jag tror också att det var Martha som var ute och jagade droger." Satt såhär :eek: tills jag läste lite mer noggrannt. :D

Haha, man ska inte läsa på buke när man är trött. Ovanstående mening fick jag till "Jag tror också att det var Martha som var ute och jagade droger." Satt såhär :eek: tills jag läste lite mer noggrannt. :D

:rofl::rofl::rofl: ja lite stôllig är jag men inte riktigt så stôllig :D

du får inte låsa in hästar med lås på dörr eller. på gott och ont... givetvis skönt att vem som helst kan öppna om det brinner, men banditerna kan därmed kliva in som de vill..

däremot kan du ju sätta larm o kamera i stallet..

vaddå "får inte låsa in"? Jag vet flera stallar som låser inför natten. Sen om försäkringen täcker vid eventuell brand är väl en annan sak...

Jag har svårt att tro att det finns en lag som säger att man inte får låsa stallet för att försäkra sig om att hästarna är i säkerhet...

På ridskolan här har vi också haft inbrott i stallet... det som försvann var kanyler... man kan ju undra vad det var för nisse som var på besök :angel: :crazy:

Fast fyrhjulingen har också försvunnit en gång... stallet är låst under nätterna, så har det alltid varit vad jag vet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka