Inåttåad?

Sv: Inåttåad?

Min Queen är inåttåad på båda fram. Hon kan stundvis ha snubblig skritt, vilket med största sannolikhet beror på det enligt vet.
Men hur menar du med ojämn skritt?

Min fjorddam är innåttåad på båda frambenen.

enligt en som vet mkt om rasen säger att det ska vara så på just fjordingar, det var lättare för dom att gå i bakcar eller vad det var hon svamlade om :crazy:

inåttåad på båda fram men mer på vänster fram.
tycker han går stundvis ojämt fram på långa tyglar.

han är överbyggd så han lägger sig gärna på bogarna när han får långa tyglar.
då liksom känns det som om han haltar eftersom han hänger ner mer på vänster fram. :confused:
men halt är han ju inte.

det är bara när jag rider.

när han går framför vagn går han hur rent som helst för då håller han upp huvudet själv och skrittar på.

men det är när jag rider på långa tyglar som han gör så men bara ibland.
känns aldrig så när han går i samlad skritt eller i nån annan gångart, rena gångarter och pigg och glad!

det är nu när han inte har blivit riden så jättemycket som han gör så här, vi ska sätta igång honom på allvar igen i dressyren, han har tappad mycket av dom musklerna så jag antar att det är dom musklerna som fattas kanske för att bära sig på långa tyglar?
och så är hans vänstra sida hans svaga.

varit väldigt snubblig förut men har lärt sig att lyfta jättebra på fötterna så snubbla det gör han knappt längre.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Kan man göra något när fölungens enda framben tiltat iväg lite inåt så hon blivit lite inåttåad på ena frambenet? Särskild verkning...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: Freazer
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 583
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I trädets Y-form, över en och en halv meter över marken, hittades hästen upp och ned med ena frambenet fastkilat. Efter ett par timmars...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·
Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka