Har haft en person med 2 hästar hos mig nov-dec. Då jag redan från början fick höra att stora skatteskulder skulle betalas i början av året, gav jag tillåtelse med att vänta med hyran. Kunder ej fira jul med barnen pga ekonomin etc...
Januari kom, inga pengar. Dock ett flertal ursäkter... Februari kom, inga pengar. Då kontaktar jag skattemyndigheten och får veta att denne person inte har några skulder alls, och inkomst 2008 på över 300 000 kr
Jag ger det februari ut, och den sista februari är hästarna borta. Men inga pengar kom Stallet lämnades utan mockning (bädd, ej mockat sedan inflyttning), sönderbitet på flera ställen. Försvann då vi i familjen var i Danmark, med häst för betäckning.
Jag skickar räkning på stallhyra, 4000 kr. 500 per box och månad.
Hö för perioden, 1800 kr, 1 kr per kg
Urmockning och ordningställande av stall. 700 kr
Borttransport av efterlämnad möglig storbal, 250 kr
Verksamheten är vit så moms tillkommer. Och det blir verkligen ingen vinst på dessa priser.
Överlämnat till kronofogden och personen bestrider
Vad gör jag?
Januari kom, inga pengar. Dock ett flertal ursäkter... Februari kom, inga pengar. Då kontaktar jag skattemyndigheten och får veta att denne person inte har några skulder alls, och inkomst 2008 på över 300 000 kr
Jag ger det februari ut, och den sista februari är hästarna borta. Men inga pengar kom Stallet lämnades utan mockning (bädd, ej mockat sedan inflyttning), sönderbitet på flera ställen. Försvann då vi i familjen var i Danmark, med häst för betäckning.
Jag skickar räkning på stallhyra, 4000 kr. 500 per box och månad.
Hö för perioden, 1800 kr, 1 kr per kg
Urmockning och ordningställande av stall. 700 kr
Borttransport av efterlämnad möglig storbal, 250 kr
Verksamheten är vit så moms tillkommer. Och det blir verkligen ingen vinst på dessa priser.
Överlämnat till kronofogden och personen bestrider
Vad gör jag?