Importera hund!

A

aenglah

Hej!
Har gått ett bra tag och funderat på att skaffa en till hund.
Var i sommras tvungen att ta bort en omplacering. Då jag verkligen inte klarar av detta med att ta bort en hund jag tycker har haft ett för jävligt liv, så vill jag köpe en valp denna gång.

Pappas sambo är gamal rottisuppfödare. Rottis är en ras jag funderat över, likaså boxer. Har en pitbullblandning hemma på 4 år som är helt underbar men som saknar kompis.

Jag funderar på antingen en amstaff eller en staffordshire bullterrier. Har kollat runt en massa på deras rasklubbar men hittar inte riktigt den hund jag söker. Därför funderar jag på att importera. Men då jag inet riktigt har sådan koll på olika stamma och seriösa uppfödare i utlandet.
Undrar jag hur jag skall gå till väga?

//Lotta

Sv: Importera hund!

Det finns en handlare i Norge som dealar i amstaff. PM:a om du vill veta mer.

Vad ar det du soker eftersom du inte kan hitta det bland de svenska uppfodarna?? Vart i varlden tror du att det finns battre hundar?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej Buke! I höstas fick vi tyvärr ta bort våran taxtik och för mig som alltid har haft hund känns det väldigt tomt nu. Samtidigt så har...
2
Svar
26
· Visningar
3 091
Senast: Korven
·
Hundavel & Ras Funderar på att ge mig ut på djupt vatten och välja en ras som jag inte alls har någon nuvarande koppling till eller kontakter inom. Så...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: Fisherling
·
Hundavel & Ras Vi var ju tvungna att ta bort en av våra hundar för ungefär en månad sedan och även om det just för tillfället kan kännas lite skönt att...
2
Svar
23
· Visningar
2 715
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Allmäktiga buke i need you!! Jag går i hundplaner och har gjort det egentligen i flera månader, tanken är att skaffa en till hund i...
Svar
5
· Visningar
1 449
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama