Importera häst från Usa

captainidi

Trådstartare
Hej! Jag ska importera min häst från USA hem till Sverige. Undrar nu om någon har erfarenhet av detta? Vilket bolag använde ni er av?

/ Ida
 
En liten påminnelse om att det inte är tillåtet att rekommendera bolag, däremot är det helt ok att tala om hur man gjort.
 
Jag har tagit hem 3 (eller tja, 4 kanske, ett sto var dräktigt) hästar från USA, skedde vid två tillfällen.
Har låtit ett företag ordna med allt, dvs karantän, transport till karantän, flyg och transport hem från flygplats.
Inte är det billigt men ändå relativt smidigt att få leverans till dörren och alla papper med moms mm fixade. Moms tillkommer nämligen och beräknas på hästens pris + resan.
Vad ska du ta hem för något?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej, Någon som vet hur det fungerar att importera häst till Sverige från England. Behöver man exv betala moms 25% vid import? Har...
Svar
2
· Visningar
554
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej Jag försöker hitta hästfilmer (ev. serier) om en man som red i vildmarken i USA. Eller om det utspelade sig i Kanada? Det var...
Svar
10
· Visningar
870
Senast: Islaend
·
  • Artikel
Hästnyheter Han förlorade den ekonomiska tvisten mot Stig H Johansson i rätten. Nu har Reijo Liljendahl försatt sitt bolag i konkurs och fått sin...
Svar
0
· Visningar
119
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 167
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp