Imponerande!

Zandrah

Trådstartare
Så här någon timme innan derbyt är jag totalt imponerad av två helt andra hästar som gjort mycket fina prestationer denna helg!

Korvet Klintholm och Colombian Necktie!

Korvet Klintholm vann med 5 längder på 11.4 helt oförbrukad med huvan kvar. Mycket imponerande! Hästen har en halv mille på kontot och skulle mycket väl platsa i eliten redan nu.
Elitloppet nästa år?
Ska bli kul att se hur många elithästar han spöat om ett år. :)
Steen Juul benämde honom som en psykopat när han kom till honom så ett bra jobb måste ju givetvis gjorts också.

Colombian Necktie....ja den prestationen behöver väl knappast någon närmare presentation. :d Sjukt....

För tidigt att spekulera nu, men som sagt. Elitloppet 2008. :d

Senast ändrad:
Sv: Imponerande!

Jag håller med dig! Det var två riktigt bra hästar! Men Korvet har det varit snack om länge att det ska vara Danmarks bästa häst.

Jag håller med dig! Det var två riktigt bra hästar! Men Korvet har det varit snack om länge att det ska vara Danmarks bästa häst.

Ok....har inte hört så mycket om honom själv innan. Men man förstår ju att det snacket varit befogat i allafall.... :)

Colombian Necktie....ja den prestationen behöver väl knappast någon närmare presentation. :d Sjukt....

För tidigt att spekulera nu, men som sagt. Elitloppet 2008. :d

Colle hjälpte jag till att sela ut, en förbannat trevlig häst är det oxå utöver den kapacitet han har, blev helt kär i honom :love:

håller med helt och hållet.. Elitloppet skulle han platsa i sprättlätt :D

Är det fortfarande Elin som sköter Colombian Necktie?

japp :D hon hade 3 hästar till start i går, det slutade med 2 vinster och en tredjeplats så hon var så glad så hon visste inte vart hon skulle ta vägen :p

nån slags gomtryckare tror jag.. haha jo han har att svansgaffel oxå :p

Korvet Klintholm satte banrekord på Århus idag. :)

Korvet_Klintholm_heat.jpg

Lätt till ledningen. Första 1000m travades på 14.8, för att leverera en visslande sista 500m på 11.8. Sluttiden skrevs till 1.13,5a/1800m
:bow:

Lätt till ledningen. Första 1000m travades på 14.8, för att leverera en visslande sista 500m på 11.8. Sluttiden skrevs till 1.13,5a/1800m
:bow:

Ska bli mäkta intressant den dagen han startar i Elitloppet...
Med tanke på hur "lite" pengar han har på sig, och de tider han redan presterat...:love::d

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka