Imorgon smäller det..

Aliide

Trådstartare
Bah! Jag är så nervös. Imorgon bitti kommer Focus att läggas under kniven för en rejält mag- och tarmutredning. Eventuellt kommer veterinären också plocka ut hans pungkula som ligger i buken (även den utanför då ;) ) Så.. Jag är SÅ nervös.

Gastro, buköppning för prover av hela magpaketet samt ev. en kastrering. Jösses, jag vet en hund som ska skämmas bort mer än vanligt imorgon kväll.

Sv: Imorgon smäller det..

Jag lägger också en hund under kniven idag. Hon tyckte att jag var vääldigt pottig som inte gav henne någon frukost, fast de andra fick! Nu är det snart dags för "inlämning", och fjärilarna har börjat fylla magen. Det är aldrig roligt att behöva söva dem, även om själva ingreppet inte är så farligt.

Lycka till med din kille, och håll en liten tumme även för min tjej är du snäll,
Duvan

Jag håller tummarna både för Focus och för cocker(?)tjejen... Jag ska sitta hemma hela dagen och plugga så jag ser fram emot positiva rapporter sen när ni kommer hem igen :) Fast det hinner ni kanske inte med idag... Det tar väl sin tid...

Jodå, det är min lilla röding på bilden. Det visade sig också vid inlämningen att det blir ett mindre omfattande ingrepp än vad som först var bokat för. Det tackar man ju för, men det är ju själva sövningen jag är mest orolig för och den slipper hon inte.

Jag får hämta henne när jag slutar vid 2, så det hinns nog med en rapport.

Tack för tummen,
Duvan

Håller en tumme, men det vet du ju redan :)

Svarar åt båda:

G.A håller också tummen för att allt ska gå bra!

Hämtade ju själv en hund från kniven för några veckor sedan. Aldrig kul med sövning. :crazy:

Tummarna har funkat. Nu ligger det en rötott och sover på mig, glad men trött.:love:

Håller Tumme!! Berätta hur det gått!

Fyfasiken. Nu har jag så ont i "samvetes-magen".

Lämnade in honom 09.15, gav honom lugnande osv. Åkte tillbaka 16.30. Väntade.. men ingen kom. "Nu är han död" tänkte jag :crazy: Klockan gick. 17.00 kommer en syster in och säger; "Han börjar vakna ur narkosen och är väldigt groggy. Vi väntar till 17.30".

Jahapp, väntade. 17.45 kom hon ut igen; "Vem ska hämta honom? Han behöver nog sin matte, väldigt deprimerad och trött."

Så jag gick in till min gris, och där låg han. Så otroligt liten och sårbar. Låg på golvet med massa filtar över sig och skakade som ett asplöv. Sa hans namn då tittade han svagt upp sedan kastade han ner huvudet igen. Satt med honom i 10 minuter för att försöka få liv i honom. Var till och med nära att gråta :( Dom kom och gav honom en till smärtstillande för att smärtan kunde vara orsaken tills hans deppande.

Tillslut gick det iaf. Han ragglade iväg och var nära att ramla lite då och då. Lyfte upp honom i bilen. Så nu ligger han inbäddad i filtar och sover i soffan. Helt borta i huvudet. Mammas hjärtegryn...

Han har ett STORT sår över buken, plus ett litet bak vid pungen. Dom hittade tillslut hans kryptokul lååångt in i buken och fick skära större än vanligt.

Stackarn har idag genomgått; endoskopi, laparatomi och massa provtjoffs. Plus en stor kastrering. Usch, får ont i hjärtat av det här.

Oj oj oj... Skönt iaf med pungkulan, låter inte så bra att den sitter så långt in... Men usch, man vill inte se dem så där :cry:

Tippan skrev:
Oj oj oj... Skönt iaf med pungkulan, låter inte så bra att den sitter så långt in... Men usch, man vill inte se dem så där :cry:

Pungkulan är avlägsnad. Så det är ingen fara!

Legat sedan vi kom hem, haft en kisspaus då vi fick halvt bära ner honom. Hade varit lättare om han kissat inne men han ville prombt ut.

Ligger och smågnyr lite men har befriat honom ifrån tratten. Älskade plutten :love:

Vad skönt att allt gick bra, hoppas återhämtningen går lika bra!

Ja! Jag menade skönt att den kom ut eftersom att den satt så långt in!! Ja uscha, nu tar det väl ett tag innan han är på benen igen...

Nu ska vi åka 6 mil till närmaste öppna apotek. Både jag och sambon är nästan 100% säkra på att Vet. stoppade med penicillindos tills måndag. Men icke...

Han har JÄTTEONT kan jag säga.. Gör otroligt ont i hjärtat.

ajj.. Det var inte lite dom har skärt i honom :crazy:
Hoppas han piggnar till snart :)

Jag tyckte det såg jättefint ut, såret alltså.

Steriliserade min tik för lite mer än en månad sen och hon hade rävskabb över hela halsen samtidigt... Så hon kunde inte ha tratt, vi försökte med tröjor och f*n och hans moster, men hon kom åt ändå... DET såret var inte fint sen när hon hade slickat på det, stygnen åkte inåt och mycket hud dog.

Så bara han inte slickar så ska det nog gå bra!!

//E

Pjuh, han har typ fått ett eller 2 slick. Men nu har vi förlängt hans tratt så om han kommer åt nu.. ja.. det gör han helt enkelt inte :D

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 223
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama