Imorgon hämtar vi henne!!!

Minni-Borg

Trådstartare
Imorgon hämtar vi henne, min egna lilla kisse :love:
Hon är grå (den där konstiga gråa ni vet) och vit :D

Skitfin :love:

Ikväll skall hon vaccineras, brukar det gå smidigt eller kommer jag att känna mig hemsk av att se det :crazy:
Något bra tips på hur jag skall göra när vi kommer hem med henne? Skall man bara låta henne va eller något speciellt tips?

Hon har ju bara varit i ett rum förut och nu kommer hon att få springa löst överallt, = hur f*n kommer jag att få fast henne?? Hur skall jag lära henne, kommer det av sej självt eller?

Vilken kattmat är bra samt kattsand?

cb

Sv: Imorgon hämtar vi henne!!!

Hon kommer nog bli nyfiken på dej så småning om. vi använder kattsanden extremclassic (stavning?) sdom kostar 155 kr. funkar jätte bra, luktar ingenting, dammar dock lite precis när man häller upp den. Royal canyon är väl det bästa torrfodret enligt många. men personligen använder vi den lite billigare coop catz eller vad den heter. lycka till.

Imorgon hämtar vi henne, min egna lilla kisse :love:
Hon är grå (den där konstiga gråa ni vet) och vit :D

Skitfin :love:

Ikväll skall hon vaccineras, brukar det gå smidigt eller kommer jag att känna mig hemsk av att se det :crazy:cb

Jättekul, grattis!!! :)

Kan svara på det där med vaccinering direkt. Det går på två röda, katten märker det inte. Så, inget att oroa sig för! :)

Lycka till! :)

Vår kattunge får Purina One kattungemat (torrfoder) och verkar må bra av det. Samt sätter i sig gamlingens Mjau (torrfoder), ostbågar, vegetarisk omelett, ost, pepparkakor eller vad hon får tag på så fort hon kan... (eller, ja, det är ju en HAN har jag ju fått reda på idag ;) ).

Annars gillar jag Hills foder. Gamlingen med känslig mage funkar bäst på Mjau, Bilanx eller Purina. Samt Hills då (fast det blir rätt dyrt).

Vi köper Euroshoppers kattsand, billigt och funkar bra. Finns på ICA.

Mvh Cissi

är hon van vid bara ett rum så ha henne bara i ett rum till att börja med och öppna upp successivt.. efter ett par dagar eller så.

så hon får tid att göra sig hemmastad, hon kommer särkert gömma sig någonstans säkert i början för att sen komma fram mer och mer. låt henne bara vara i början, men ha henne i ett rum där du är mycket och prata osv som vanligt :)

Vad spännande!
jag måste bara ge dig råd om maten.
Många sätter i halsen när dom kommer in på djuraffären o ser prislappen på kattmaten. Och då går man till ica och köper det billigare. Men speciellt för kattungar så är BRA mat så viktig! Dyrare kattfoder innehåller bättre råvaror som innehåller mer närign och framför allt är dom nedbrytbara för katten! Många billiga foder har katterna jätte svårt att bryta ner och äter massor men det kommer ut lika mkt. Det går alltså bara rätt igenom. Köper man ett bättre foder (Royal Canin, Hills, Pro Plan) så äter katten mindre men får ändå i sig mer näring.
Och en 7kg säck för en 500 lapp räcker lätt 3 månader för mina två katter så matkostnaden per månad kan man inte klaga på.

Låt kissen få gå runt lite själv först, men det VIKTIGASTE av allt.. Visa vart LÅDAN är, så hon vet det direkt, släng in henne där ett par gånger så fattar hon snart vart hon ska när hon blir nödig =) Vad det gäller kattmat så snåla inte.. Kattungar behöver mycket näring och det saknas oftast i dom billigaste varianterna. Det finns junior-mat som är till för kattungar.. Köp det, där finns all näring dom små behöver!

Lycka till!!

Grattis!
Jag råder dig att söka lite här på forumet angående maten, det finns många givande diskussioner här. Åsikter om den bästa maten går isär ganska mycket bland kattfolk.
Jag exempelvis skulle aldrig fodra torrfoder, vad som än stod på säcken eller prislappen.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
Katthälsa Jag behöver tips o tankar från er som är erfarna kattkännare! Jag har för tre veckor sedan fått hem två kattungar från en...
Svar
2
· Visningar
1 152
Senast: MonteRose
·
Övr. Katt Hej! Plötsligt är det så att vi ska prova att bli hem för ett par katter som bott hos grannen. De flyttade, och skulle ta katterna...
Svar
10
· Visningar
1 830
Senast: giowanna
·
C
Katthälsa Vet inte vad jag ska ta mig till. Närmar sig kanske bristningsgränsen för mig snart(mår inte bra psykiskt nämligen). Detta är min...
Svar
9
· Visningar
3 587
Senast: Cheeserica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama