Ikeas klätterträd - erfarenheter?

S

skorven

Ojoj, nu har jag läst mycket här på Buke men bestämt mig för att bli medlem nu (..och jag som inte ens har någon häst.. ;))!

Nästa vecka får jag och min sambon hem en liten katthane under året gammal från Djurskyddet här i västerbotten, världens sötaste lilla charmkorv! Jag längtar så himla massor och håller på för fullt att göra lägenheten redo för vårat lilla monster.. :love:

Genom med att han kommer att tillbringa mycket tid i lägenheten så vill vi att han ska ha det så bra som möjligt med olika platser att busa och mysa på, och där kommer vi in på klätterträd..
De flesta är ju fruktansvärt dyra och bara för att de är dyra betyder det inte att katten gillar det, men så trillade jag över ett klätterträd från Ikea och undrar om ni har några erfarenheter av det?
75946_PE195188_S4.jpg

Det är 180 högt så det är ju perfekt för en katt som gillar att spana över omgivningen, prisvärt plus att det passar in i våran inredning (:crazy: :o). Enda minuset jag ser är att det kanske inte är så skönt för en kisse att ligga på plattorna - men det kan ju lösas med att häfta dit något mysigt tyg..

Så, finns det någon med erfarenheter av detta träd?

Sv: Ikeas klätterträd - erfarenheter?

Har det inte själv men tycker det ser bra ut på bilden.
Hur fäster man det mot väggen?

Har inte sett det själv, men på bilden ser det ju roligt ut :)
jag hade inte häftat dit något att ligga på. Men kanske lagt dit nåt mjuk som man lätt kan ta bort att tvätta.
Fast katter tycker jag kan ligga både på hårt och mjuk, bara de ligger varmt ;)

Jag kanske ska lägga ut länken också, den glömde jag visst..
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20112073

Har det inte själv men tycker det ser bra ut på bilden.
Hur fäster man det mot väggen?
Den monteras direkt på väggen så det är ju jäkligt perfekt om man bor trångt.. :)

Bra där Grana om att inte häfta fast tyg så man kan tvätta det.. tack för tipset!

Jag har hört att ikeas djurartiklar i övrigt ska visst vara rätt bra (särskilt med tanke på priset) så det vore ju perfekt om även detta klätterträd vore bra.. det vore lite jobbigt om det skulle falla ihop efter en vecka eller så.. (ikea fördom..? näää.. :angel:)

Jag har sett trädet på IKEA och jag tror det funkar sådär.. Mina katter hade nog slaktat det på en vecka. Tycker bättre om den typen av träd som är mer robusta och klädda i sisalrep, då kan man bara byta ut repen om dom blir slitna. Jag köpte ett golv-till-tak-träd till mina för 695:- bottenplattan är 40*40 cm och tar alltså nästan ingen plats alls men är väldigt populärt.

Var hittade du det så billigt? Jag letar efter ett sånt själv men har inte sett något under tusenlappen.

På t.ex. Tradera och (tyska?) eBay har jag för mig att det finns (i sammanhanget) riktigt billiga träd.

Var hittade du det så billigt? Jag letar efter ett sånt själv men har inte sett något under tusenlappen.

Jag har köpt båda mina två fullhöjdsträd på hornbach. Dom är inte så pråliga utan bara 3 avsatser och så ett hus, med stolpar emellan men mina katter tycker mest om att hoppa så dom är inte så farsinerade av hängmattor, rör och annat;) Tror dock bara hornbach finns i gbg och malmö men har du vägarna förbi så är dom som sagt ruggigt billiga och mitt äldsta har hållt sig fint i 4½ år nu trots brutal användning och tre flyttar:D

Ja, den hittade jag (duh), men där fanns inget om att de sålde något kattrelaterat, så jag var inte säker på att det var rätt.

Nej deras hemsida är ganska kass men dom har en ganska stor djuravdelning med det mesta man kan behöva för både katt, hund gnagare och akvarie, en av mina favvoaffärer faktiskt:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka