Smulan75
Trådstartare
Jag har en liten fundering på att släppa ihop mina hästar med kor, mest för att vänja dem då den stora hästen är lite korädd.
Är det någon som gjort detta och kan berätta hur man gått tillväga och om det gick bra?
Tex är det någon skillnad vilka "kor" man släpper med, kalvflock? äldre kor osv?
Hur ska man gå tillväga? hästarna först i hagen eller vice versa?
Någon tanke om sammansättningen av flocken dvs antal hästar vs antal kor? Jag antar att det är bra om man har några hästar som är lite mer Coola om man samtidigt har en korädd häst
Hagen är en större gräshage med gott om mat, lite svagt kuperad.
Jag vet för länge sen så hämtade jag en foderhäst som gick i en flock med kor och den hade blivit flockledare så det hade gått bra
Eller är det helt att avråda? Alla råd och tips är välkomna.
Är det någon som gjort detta och kan berätta hur man gått tillväga och om det gick bra?
Tex är det någon skillnad vilka "kor" man släpper med, kalvflock? äldre kor osv?
Hur ska man gå tillväga? hästarna först i hagen eller vice versa?
Någon tanke om sammansättningen av flocken dvs antal hästar vs antal kor? Jag antar att det är bra om man har några hästar som är lite mer Coola om man samtidigt har en korädd häst
Hagen är en större gräshage med gott om mat, lite svagt kuperad.
Jag vet för länge sen så hämtade jag en foderhäst som gick i en flock med kor och den hade blivit flockledare så det hade gått bra
Eller är det helt att avråda? Alla råd och tips är välkomna.