Igår tog jag bort min gamla vän...

T

The_Last

D är aldrig ett lätt beslut att ringa d där samtalet som är lika jobbigt varje gång, och sen åka dit och lämna in djuret i en kartong.. Fy fan... :(

Senaste veckan har min äldsta kanin, mitt första riktigt egna husdjur, min bästa vän blivit sämre och sämre så nu var d dags. Nu slipper hon lida ngt mer..

Hon blev 11 år gammal lill-stumpan

R.I.P. 1993-2004

Nu återstår dock det jobbigaste beslutet, vad jag ska göra med min ensamma honkanin som är kvar.. Hon blev jättenervös igår när jag tog och hämtade Lina ur buren, hon har alltid haft kompisar, sedan hennes första dag. Hon föddes i den där buren, och då var dom hennes kull och fem honkaniner där, nu är hon alldeles ensam kvar... :(

Jag vet inte mycket om kaniner, men jag tror att 11 år är mycket gammalt för en kanin. Så hon måste ha blivit väldigt väl omhändertagen och haft det mycket bra. Hoppas att det är en liten tröst.

Tack för dom fina orden, det värmde!
Jo, alla blev alltid lika förvånade när dom frågade hur gammal hon var o jag sa att hon var 11.
Har haft tur med mina kaniner, dom har levt mellan 8-11 år så d känns bra att få behålla dom pigga o friska så länge. :)

ja en 11-åring är nåt att vara stolt över! Lina hade inte levt så länge om inte du hade skött henne bra! Sen kommer det ju en dag när man inte kan göra något... Mitt marsvin (Doris) fick lunginflammation i januari, och när vi väl upptäckte det så var det nästan omöjligt att rädda henne. Hon hade antagligen varit sjuk en tid innan det syntes utåt, så jag fick sitta med min älskling i famnen och känna hennes sista hjärtslag, och hoppades (men förstod att det inte skulle gå) att veterinärens medicin skulle hjälpa. Kl 09,30 (ungefär), den 14/1 vandrade hon vidare mot himlen... :cry: Jag kan aldrig tänka på det utan att bli alldeles tjock i halsen, inte nu heller... Jag läste en fin dikt en gång, som slutade såhär:

"Då kom döden, kom som en vän, tg dig i tassen och förde dig hem"

:cry: Lika sorgligt varje gång jag läser "tog dig i tassen"
Jag skickar massa tröstkramar till dig!

Sv: Igår tog jag bort min gamla vän...

När våra kaniner dör brukar vi lägga in hennes/hans döda kropp till de kvarvarande kaninerna en stund så att de förstår vart deras kompis tagit vägen - på så sätt slipper de oroas.

Stackars dej! Det är lika ledsamt varje gång....

Men 11 år? Wow!

Usch, det känns det där :( . Men som de andra sagt, du ska vara stolt över att få ha haft en kanin i 11 år! Det är många kaniner som missköts och inte blir mer än ett par år gammla. Så gläds med dina minnen :p

Usch, stackars dig, vet nästan hur det känns. Min första kanin dog i februari 2003, 5 dagar innan jag fyllde år, mitt första djur.
Men han dog naturligt, blev sjuk och dog stilla, somnade bara ...

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 794
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar