Igång i vet-besiktning....??

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare pelleprutt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 736
P

pelleprutt

hallå där!! tänkte bara kolla om hästen måste vara igång när den vet-besiktas?! han har stått i ca: 2-3 veckor, och är 5 år gammal.... :)

Det hoppas jag inte. Vi ska veterinärbesikta en 5-åring som vilat ett halvår. :D

nejdå, det måste den inte. Däremot får man ju som köpare (om det är bes för försäljning) vara medveten om att hästen kanske inte är ua när den är i arbete.

Är det för försäkringshöjning etc så tror jag inte ens bolaget bryr sig faktiskt? Min vet.besiktigades för försäkringshöjning efter sommarbetet, var igång på fjärdedelsfart ungefär.

ok.. tack, då är det bara att köra på då..!!!! och hoppas på det bästa :D

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
938
Senast: Nevermind
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 491
Senast: Idaw83
·
Ekonomi & Juridik Ska besikta en häst. 5 år ingen skadehistorik. Den var röntgad som 3 årings UA. Export. Fått plåtar och godkända av egen vet. Säljes av...
Svar
15
· Visningar
1 674
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
754
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka