idomin salva eller helosan?

Sv: idomin salva eller helosan?

helosan, för samma anledning som Sorbe skriver.
sen är den inte lika fet som helosan, inte lika svår att få bort från händerna. :idea:

Det beror ju på vad man ska den till! I vissa fall är Idomin bäst i andra Helosan. Det är ju två olika typer av preparat. Precis som skrivs här innan den ena är fet och den andra är något bakteriedödande "torr" salva.

Helosan till mugg o liknande, idomin till torra mungipor och skavsår från grimma, träns o liknande..

Föredrar Idomin när det skall mjukas upp (använder det på mina händer nu i kylan när dom måste mjukas upp) tycker det fungerar bättre än Helosan just då. Men helosan är mycket bättre än Idomin när det kommer till mugg eftersom den är lättare att smörja och just som ovanstående säger så är den bakteriedödande..

Idomin innehåller dessutom spår efter nötter.

Lazio skrev:
helosan, för samma anledning som Sorbe skriver.
sen är den inte lika fet som helosan, inte lika svår att få bort från händerna. :idea:

Nu hanger jag inte med??????

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: MiniLi
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
889
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
509

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka