Skogstrollet
Trådstartare
Trädgårdskunnig hjälp sökes! Jag har fått överta en trädgård där en blomentusiast har samlat växter sedan 60-talet och jag har förstått att det växer en hel del rariteter där ute. Tyvärr minns jag bara en bråkdel av vad han berättade och är nyfiken på om det finns någon blomexpert på buke som med hjälp av lite bilder kan tala om för mig vad här växer?
I växthuset hittar jag dessa plantor som jag är nyfiken på. Jag gissar på gurka?
Jag har en gigantisk (!) häck som är flera meter hög idag. Men har ingen aning om vad det är eller hur jag ska sköta den. Hur mycket törs jag klippa ner den?
Den här är vacker! Verkar frodas i halvskugga och ser tropisk ut. Ca 1m hög.
Den här ser spännande ut! Står soligt och ser rätt anonym ut. Jag trooor (om jag inte minns fel) att det här var busken förra ägaren sa att han fått av skalden Dan Andersson. Ca 1 m hög.
En marktäckare? Ca 30cm hög.
*fortsätter*
I växthuset hittar jag dessa plantor som jag är nyfiken på. Jag gissar på gurka?
Jag har en gigantisk (!) häck som är flera meter hög idag. Men har ingen aning om vad det är eller hur jag ska sköta den. Hur mycket törs jag klippa ner den?
Den här är vacker! Verkar frodas i halvskugga och ser tropisk ut. Ca 1m hög.
Den här ser spännande ut! Står soligt och ser rätt anonym ut. Jag trooor (om jag inte minns fel) att det här var busken förra ägaren sa att han fått av skalden Dan Andersson. Ca 1 m hög.
En marktäckare? Ca 30cm hög.
*fortsätter*