Idag kommer två tillskott!

Sv: Idag kommer två tillskott!

Jag säger detsamma som Sol.
Grattis! Livet med rexar blir aldrig tråkigt :D

Tack allihopa! :D Det var supersvårt att hämta dem från deras familj, känns som att man kommer och "snor" nåns familjemedlem liksom, jättejobbigt :(

Vi ställde transportburen i vardagsrummet och öppnade luckan. Måns (vår katt sen innan) gick fram och fick sig en liten snyting. Sen dess har han bara vakat på håll :smirk: Bosse och Isidor vågade sig inte fram när Måns var med så han sitter i sovrummet med min pv som ligger och sover. Nu börjar de så smått kika runt här hemma (Isidor sitter bredvid mig nu och spanar in skärmen :love: ) Lite konstigt var att Bosse och Isidor började fräsa och morra åt varandra nu när de kom hem. Är det normalt? Och när tycker ni jag ska släppa ut Måns till resten av lägenheten igen?

Tack på förhand :bow:

Lite konstigt var att Bosse och Isidor började fräsa och morra åt varandra nu när de kom hem. Är det normalt? Och när tycker ni jag ska släppa ut Måns till resten av lägenheten igen?

Tack på förhand :bow:

Det är helt normalt. Även om dessa katter känner varandra så är de i helt ny miljö nu vilket kan göra dem osäkra, även på varandra. Lite morr och fräs är helt normalt.

Släpp inte ut Måns förrän de här två katterna är bekväma med varandra igen, det sista du vill ha är kattslagsmål mellan 3 katter. En gallerdörr mellan katterna kan vara bra till en början.

Okej, så jag ska ha separata rum åt dem nu i början ? Inatt blev det lungt mellan dem igen, men Måns sov ändå med oss i sovrummet. Nu imorse har jag haft öppet hela morgonen i hela lägenheten. Måns håller sig på avstånd och Bosse och Isidor fräser åt varann igen. Ska jag separera dem ändå?

Bosse och Isidor kan du ha tillsammans, men håll Måns borta från dem så länge de är osäkra på varandra.

Nu börjar första spänningen lägga sig lite. Isidor och Bosse är kompisar nu igen, tvättar varandra och myser. Bosse är helt kär i min kille. Freddan kan ropa på honom så kommer han och kastar sig på rygg för att bli kliad på magen.

Har öppnat dörren till vardagsrummet ni igen, så Måns kan gå in hit igen. De kände sig mkt tryggare när dörren var stängd och vågade undersöka här hemma. De gillar inte det riktigt att Måns kikar in ibland men de måste ju vänja sig nån gång.

Frågan är om jag vågar ha öppet medan jag går till affären. Eller ska jag stänga här igen? Måns håller sig mest på avstånd ändå, ligger i sovrummet. Han märker att han inte är direkt populär :(

Om det verkar väligt osäkra kanske du kan stänga dörren medan du är borta. Så slipper det hända ngt när du inte är där. Annars kan du säkert ha öppet nu.

Katter kan fräsa och morra argt men behöver inte för den sakens skull göra varandra illa. Den som låter mest kan vara den som sist skulle ge sig på ngn annan. :D Så det är nog ingen fara. Sålänge man inte konstlar till saker och ting så att de blir osäkra bara för den sakens skull så kan du nog göra som du vill.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
841
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 557
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 499
Senast: Rugge
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 942
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama