Idag har vi varit hos veterinären igen

Prosit

Trådstartare
Vi tog bort stygnen från kastreringen, och såret såg jättefint ut!!! Jag fick även svar på vad knölarna var, som bildats på sidorna av såret.... det är mjölk :o Jag trodde det var svullnad efter operationen och var lite orolig eftersom de inte går ner, utan är ganska hårda och går att flytta lite på... och så säger vet. att det är mjölk i juvren pga hormonomställningen :crazy:

Hon har ju även varit ganska jobbig och betett sig som att hon är i höglöp, genom kurrande och skrikande samt att jag inte får gå mer än en meter i från henne... och detta hänger oxå ihop med östrogenproduktionen. Så nu fick hon en spruta som ska avbryta den här processen, för det är jobbigt både för henne och mig.

Men jag är imponerad av min lilla skrutta, hon sa inte ett knyst inne hos vet. Inte ens när hon fick sprutan. Hon försökte bara gömma sig under min arm.

Nu är hon hemma och har fått lite Sheba, för att hon varit så duktig!!! :bump:

I morgon hämtar jag hem Casper igen från mamma, så får de leka igen!!!

Sv: Idag har vi varit hos veterinären igen

Vad skönt att det hela har gått bra! :)

Min lillkille ska bli kastrerad men jag hade tänkt att vänta tills februari så att han får växa till sig så mycket som möjligt innan.

Ja, och hon har verkligen varit jätteduktig under den här tiden med stygnen!! Inte bitit eller kliat på dem så det har läkt kanonfint!
Är så stolt över min snutta :love: Och nu är hon så trött, så trött... ligger på stolen bredvid mig och sover... snarkar gör hon oxå :D

Vi pratade med veterinären om när man ska kastrera, och han tycker oxå att de ska få växa ordentligt först, om man själv står ut med att vänta. Om katten börjar strila, eller honorna börjar löpa kan det ju bli jobbigt. Men han säger ifrån om någon vill kastrera en allt för ung katt.... det tycker jag är bra!!! :bow:

Det är däremot jag lite kluven till. Okej sålänge han inte nekar 6 mån hanar, men gör han det så blir iaf jag lite lessen.

Skönt att allt gått bra annars, allt gick bra för min Yoga med och hon som haft sånna humörsproblem är en lugn och harmonisk katt nu. Det är underbart att se henne och Abbie busa och jaga varandra.

Det är honorna han säger ifrån till i första hand, hanarna kan ju kastreras tidigare än honor.......Om någon kommer in med en 5 månaders hona tex och vill kastrera så säger han ifrån. 6 månaders hanar kastreras om det finns problem med dem.

Tipex humör har ändrats lite...... hon är mer gosig. Hon har aldrig varit en knäkatt, men nu så ligger hon på mig oavsett vart jag är, och om jag ligger eller sitter....... så ska hon vara där!!! Jag gillar ju sånt så jag protesterar inte.

En liten uppdatering!!!
Tipex har slutat skrika helt, sprutan gjorde nog susen där!! Hon är fortfarande mer gosig och ska vara med mig, men inte lika "på" som för en vecka sen. Nu är hon mer normal. Såret på magen är läkt, det är bara lite skorv nu, som sårskorpa, fast ljus. Tuttarna börjar minska i storlek, eller, ja.... juvren då. Så jag antar att mjölken är på väg att sina (tack o lov). I dag ska jag hämta hem Casper, så de får leka igen, så ikväll är det väl full rulle här hemma hos mig. Det ska bli skoj med lite lek igen.

Igår var jag till djuraffären och inhandlade lite nya matskålar, med gummitassar.... herrn är expert på att fösa skålen ut i hallen annars. Och så köpte jag ett gäng pingisbollar som jag kommer få höra på nätterna, både till mina katter och till mammas. Pumba, vildkatten, bara ÄLSKAR pingisbollar och kan leka med dem i ett dygn!!!

Så nu är alls snart som vanligt här hemma, och jag återkommer med bilder på de små liven!!!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag vet inte om detta är rätt forumavdelning, men vill helst inte lägga in det på "Katt" eftersom jag tycker det är mer allmänt... 2
Svar
32
· Visningar
8 664
Senast: Myelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar