Idag har jag sytt denna

Seabaz

Trådstartare
Idag har jag sytt denna till min lilla kille.
Jag har inte suttit vid en symaskin sedan jag gick ut högstadiet men jag blev riktigt nöjd!
Och hunden lär vara mer nöjd när det blir kallare ute :D

Mönstret var till chihuahua egentligen så jag har improviserat en hel del! :p

Fleeceoverall!

Från sidan:
http://medlem.spray.se/seabaz/xander/P1230003.JPG
http://medlem.spray.se/seabaz/xander/P1230006.JPG

Ser ut som han gråter :crazy:
http://medlem.spray.se/seabaz/xander/P1230004.JPG

Kungligt!
P1230005.JPG

Sv: Idag har jag sytt denna

Vad duktig du är :bow: ! Han ser ju riktigt nöjd ut!

Haha, vad söt och stroppig han ser ut i sin nya jacka :D
Han är nog toppennöjd :D :D

Åhh tack alla!! :bow:

Idag regnar det, jag funderar på att sy på knappar och sen knappar på ett regntätt material som man kan sätta på ryggen och sen ta bort om man vill!

Ska hur som helst ner nu och köpa tyg!! Det här var ju roligt!

Senast ändrad:

Det här var ju kul!!

Igår sydde jag denna, ni får ursäkta valet av tyg, det var det enda som fanns hemma hos förräldrarna :cool:

Jag har länge saknat denna modellen i affären! Ett vanligt täcke av "samma modell" åker ju upp där bak när han går eller så är det hårt och står ut, ni förstår nog vad jag menar. Dålig passform helt enkelt!
Men nu är det löst med två byxben där bak! :idea:

Ena sidan:
P1250013.JPG

Andra sidan:
P1250016.JPG

Senare idag ska jag köpa tyg och sy liknande grejer men i snyggare färger! ;)

Har du ngt mönster på de båda?! Jag har en dvärginscher, som lär frysa en del i vinter, dessutom avskyr han regn... :banana:

Vill du inte skriva här, så pm:a eller maila my@scandichosting.se :p

jag tyckte tyget på den sista var SKITSNYGGT! Du får nästan börja sy upp och sälja och då står jag först i kön!!

:bump:

Tack!!

Jag beställde mönstret på internet och det var till chihuahua egentligen (första dressen, den helblåa).
Men jag fick improvisera lite och "gissa" till mig storleken. Tyckte det var så krångligt med frambenen så då kom jag på själv hur jag ville sy den och så blev det modell nr 2 (rutiga).
Mycket lättare!

Kan försöka rita upp mönstret i paint och sedan göra om till jpeg och skicka till er. Egentligen behöver man bara hundens ryggmått och sedan använde jag ögonmått hur långa jag ville att benen skulle vara.

Jag ger dock bara mönstret på "min modell" för hela mönstret på hela dressen är hemma hos förräldrarna och då är det smådelar också som jag inte har använt och inte då kommer ihåg hur dom ser ut.

Kragen på båda overallerna har jag improviserat själv. Blev lite för kort på rutiga modellen så den vill inte stå helt, men men ;)
Egentligen är det luva till, men jag gillar inte det, hunden gillar inte heller att ha luva på sig.

Men jag skickar pm sedan när mitt paint-mönster är klart! :D

hehe, finns inte i denna värld att jag skulle klara att sy en såndär! Äger visserligen en symaskin men hur den fungerar har jag ingen aning om!

Haha! Här kommer det urusla mönstret i alla fall!
Men tänk på att kanterna ska vara mer rundade och med lite mer stil ;)
Och bandet runt magen är lätt att sy. Klippa ut en remsa tyg bara och sy in kanterna och på med lite kardborre!

Annars du som bor i täby får väl ta din lilla vovve och komma hit någon dag. Ta med tyg och kardborre så kan vi sy en tillsammans och samtidigt ha hunden att måtta på!
Den tog ca 1,5 h för mig att klippa ur mönstret och sy den dressen! ;)

åh .. och här har man gått och köpt täcken, jackor och overaller till min frusna lilla jycke för x antal tusen ... ska du inte börja ta beställningar ? du kan ju tjäna en hacka :D min hund passar nog till chihuahua mönster .. kanske får lägga till en centimeter eller två... så kanske skulle pröva mig på ? ( ialla fall om det är "fullvuxen chihuahua mönster" och ingen liten tinkerbell storlek )
tillochmed på sommarn om det regnar så fryser hon ... vill krypa in i ens jacka ...
fast vid närmare eftertanke så kan jag ju inte äns trä symaskinen .... kanske lättare att köpa :P *laaaat*

Det mönstret jag har spelar ingen roll. Skulle gå att sy till schäfer om man ville, bara man mäter rygglängden och sedan hur långa bakbenen är :p

Just nu har jag 1,5-2 gånger dubblat mönstret till min kines.
Ryggmåttet är 21cm på chihuahua mönstret :)

Vilken söt. Har kollat på sånna i butiker, men de passar ju aldrig! Skulle vara jätte söt om den hade som ett litet skärp runt magen eller nåt :p!

Senast ändrad av en moderator:

ryggmått 21 cm skulle sitta jätte bra på henne . det är så svårt att hitta täcken till såhärsmå hundar ( tro det eller ej ) finns bara små dressar och tröjor :mad:
fast hittade ett välfodrat täcke på gra***ården som bara va liiite för stort för henne :love:

annars får det bli gustaf och e**ta täcken ... men dom är ju svindyra ...

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 008
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund igår för nio år sedan så smet jag ut i diskrummet på mcdonalds i backaplan och struntade i att chefen gnällde över att man inte fick ha...
Svar
7
· Visningar
1 515
Senast: Calazirya
·
Övr. Hund Med Cujo och Atlas. Atlas var först ut i ringen och det gick jättebra måste jag säga Han hade vissa besvär med att hålla nosen uppe...
Svar
12
· Visningar
1 236
Senast: Gnist
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 593
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila