Idag är hon billig...

H

Han_naH

Idag har min älskade lilla häst nockat mig! Vi hade en liten meningsskiljaktighet om betydelsen i att gå framåt... Det hela slutade med en stjärnsmäll och en sprucken läpp för min del, så nu sitter jag här hemma och självömkar och är villig att skänka bort det lilla monstret till första bästa.

Så vilka vill ha en fuxtant på 155 cm i sina bästa år? Hoppar som sjutton och tar ofta pris. Dock ingen vidare dressyrhäst då hon rör sig lika bra som en fiskpinne och hoppar dressyrstaket om hon får chansen. Ingen skogsmulle då hon kan se troll ibland, kräver ordentlig motion för att det inte ska tilta över i huvudet. Kan vara ganska sur och bestämd, tycker också om att trampa en på tårna. Vill ha hörnbox.
Låter som en riktig drömhäst eller hur?

(Och ja, jag är ironisk ;))

Sv: Idag är hon billig...

Det låter ju lite värre än sparken jag fick av min förbannade köttbulle idag iaf:mad:

Vi hade lite olika tankar om hur vida man var tvungen att gå ut på volten vid longering. Då duttade jag till honom med linan väääldigt försiktigt på benet. Pang sa det och jag en rejäl smäll på låret. Han gjorde det inte för att träffa, utan för att han är pigg och glad och skulle springa iväg, så jag får skylla mig själv att jag stod i vägen. Men det gjorde ju lika ont för det, och:devil: förbannad var jag.

Billig är hästen just nu:smirk:

Oohhh, aj aj. Inget roligt att bli sparkad heller, även om det inte var meningen. Vi kanske ska byta :p

Åååh, det låter nästan exakt som min kärring! :D
Fast hon är helt okej i dressyren också. De skulle nog älska varandra, så din är varmt välkommen! Vi kanske till och med kan byta idag! :idea:

Vi skulle tömköra idag. Det tycker kärringj***ln är superkul och brallade och sparkade mig på låret. LårkakaAB

Många sparkskador idag...

Visst kan vi byta, inga problem! Du skulle till och med kunna få min, så kan jag ta upp bäbisen och ha bara henne och du kan ha två likadana fuxtanter :idea:

Ingen som är sugen på ett D-ponny sto också?
Ser så änglalik ut, jovisst från marken...

idag visade hon upp skolorna ovan mark för mig,
Även att hon kunde köra en mycket "fin" bockserie på en
isgata... Skulle skritta på gärdet, men nehe du, sa tanten, vi ska springa.
Är även superbrunstig och sparkar/tjuter åt allt som rör sig.
varse god, hon är gratis:smirk:

jag har oxå TRE hästar till rea pris tack vare en liten rymmning i går som började lite oskyldigt över vägen till stora vägen tack och lov inte så tungt trafikerad men i alla fall, för att landa i ändan på byn några gammla tanter fick sig ett besök i trägården men detb tyckte dom var endast roligt att få för dom är ju sååååååååå söta och vackra ( tyckte INTE mamma)

och mamma älsklings hästar fick vara med i trafikinfon på radion över HELA JÄ.......... norrbotten a` två gånger :devil:

så idag har det inhandlatd diverse hag tillbehör och är uppsatt och sedan har jag lungt och harmoniskt pratat med var och en av berörd häst om eventuell färd med en viss bil för att sluta som :devil: om :devil:detta upphör.

Idag tänkte jag provrida min sura gammelgubbe i grimma. Har tidigare suttit på hästen i grimma o gett morötter från sidan innan men sen suttit av. När han sen förstod att jag skull rida o inte bara ge morötter blev det fart i fan. Han bockade ett varv på volten, ARGH:devil:. Men har jag lärt mig nånting av hästskrället så är det balans, he he, så av åker jag inte(längre).

Men sen gick han faktiskt okej, jag fick igenom både halvhalter o halter med kroppshjälper så sååå billig blev han inte;)

Hejsan är hästarna gratis så visst kom hit med dom bara..... hahahaha..alla har vi nog varit i era sadlar någon gång.Men ni vet vad dom säger:-upp i sadeln igen!!
Krama om era bäbisar o små häxor imorgon o ni lär älska dom igen så fort allt det där stämmer igen..
Hej fr mig

Japp, ny dag imorrn med nya möjligheter. Men ibland kan man ju hålla sig för skratt. Söt må han va, jo det ska ni veta, och det är väl tur det. Tur oxå att man har så stark vilja och är mycket principfast. Fast när jag tänker på det är det kanske oxå det som är problemet. Jag är ju konstant där och stör i hans vardag. Jaa, ibland kan man hålla sig för skratt, för det är oxå alltid bara spel för galleriet från hans sida.

Men så har man en sån där dag, när man är helt lyrisk över vilket sammarbete man har med sin häst. Då är alla negativa tankar borta, och hästen ovärderlig. Det där andra, tjuriga i stallgången är mindre viktigt.

jag kan ta henne! :smirk:

just nu kan jag bara skritta på rakt spår med min.. och jag gillar utmaningar.. :P

haha skojja

(jag älskar min och tänker ALDRIG byta ut honom)

jag är tyvärr lite stor för ponny.. men min kompis är trött på sitt tröga russ så hon kan nog ta henne

:rofl:
Vissa dagar skulle jag GLADELIGEN byta bort, sälja eller göra vad som helst med vår lilla envisa shettis. Vissa dagar ska han bara ha av dottern :eek:

Fast just för idag är han INTE till salu, han gick kanonbra igår... får se hur det blir idag då. Fast vi ska nog köra och då brukar han sköta sig!! Så ni får vänta några dagar om ni vill byta eller ha en liten rackarshettis....

menar ni alvar eller tänker ni byta,sälja eller ge bort era hästar?
jag red en häst i 2 veckor i sommras senast för 10 minuter sen grät jag för jag såg en bild på henne

menar ni alvar eller tänker ni byta,sälja eller ge bort era hästar?
jag red en häst i 2 veckor i sommras senast för 10 minuter sen grät jag för jag såg en bild på henne

nej det ligger ganska mycket IRONI bakom i alla fall för mig
men som hästägare så finns det vissa dagar hästarna men äger och har då dom är rätt billiga
precis som jag skriver i mitt inlägg att det var mindre roligt att jaga rymmare runt byn för att inte tala om hur farligt det kunnde bli
så jag är lyckligt lottad övet att det finns folk som är uppmärksamma och ringer ljust till trafikinformationen på radion
man uppnår ju ingen stjärnstatus på dett vis:crazy:

Nä, inte fullaste allvar... Men nog blir jag heligt förbannad emellanåt och skulle kunna göra slarvsylta av honom. :eek: Nä, nu var jag ironisk igen... ;):rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka