Det är ju omöjligt veta säkert. Men det vibrerar rejält ja. Finns olika hastigheter/styrkor.
Ok!
Har en häst som ömmat lite i gaffelbandet (ej någon skada på det) men antagligen slagit till det och blivit öm, blev behandlat med shock wave. Tänkte om ice vibe kan vara bra att använda innan passet för att få igång senorna lite extra innan pass :)

Ok!
Har en häst som ömmat lite i gaffelbandet (ej någon skada på det) men antagligen slagit till det och blivit öm, blev behandlat med shock wave. Tänkte om ice vibe kan vara bra att använda innan passet för att få igång senorna lite extra innan pass :)

Teoretiskt ska de ju öka blodcirkulationen och ska fungera för det. Men om ice vibes verkligen fungerar tror jag inte det finns studier på. Jag var jättenöjd med mina och hästen uppskattade dem. När hon hade en svullnad gick den ner av vibrationerna.

Mina älskar Ice wibe, lägger jag handen på bogen så känner jag att det vibrerar och tycker hästen är mer förberedda för att jobba tidigare om jag använt dom innan ridning men kan ju vara inbillning från min sida.
Själva kylpaddarna kastade jag tidigt bort då jag tyckte dom var svåra att få att sitta bra på min häst men sitter bättre på dom travarna jag använt Ice wibe på med tunnare ben än vad min med ganska grova ben har.

Liknande trådar

Utrustning Någon som erfarenhet av halstäcken i fleece? Fungerar det under utetäcke ell
Svar
1
· Visningar
160
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För trettonde året delar SWB ut utmärkelsen ”årets utmanarhingstar”. Utmärkelsen ges till en hopp- och en dressyrhingst årligen. Den...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Gunnar
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·
Utrustning Vurderer å kjøpe kjølebandasjene fra Equi-n-ice. Hva slags erfaringer har dere med dem? Kjøler de ned bra? Vi har ingen frys på stallen...
Svar
0
· Visningar
370
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka