Varit mycket på sjukhuset igen. Sjuksköterska kanske. Lite lagom, får göra något, men inte ta ansvaret fullt ut som en läkare. Patienterna åker hem och de är oftast nöjda efteråt. Själv har jag lyckats bli ordentligt utskälld, så där som bara gamla telefonlurar kan låta när vederbörande slängde telefonluren i örat av ilska när jag inte gjorde vad vederbörande tyckte. Därefter en kollega som tyckte jag varit dum när jag talade i lugn ton och försökte förklara att hens beteende på arbetet inte motsvarade förväntningarna. Det får jag reda på idag, när det gått flera månader. Och jag som tyckte vi kom överens om hur det skulle gå till nästa gång det inträffade igen. Men förstod gjorde hen tydligen eftersom hen ringde upp mig idag när det var en liknande situation. Får ju se det som ett framsteg iallefall, att det gick in och inte upprepades. Så en till kollega som tyckte jag var sämsta "informatören" hon jobbat med. Funderar på hur jag ska nå den eller om det bara är så att det inte går och ta en utskällning då och då istället. Vissa blir liksom aldrig nöjda. Så det blev en runda i skogen med tinkern när jag kom hem. Det tar bort alla negativa tankar!