Ibland funkar systemet

angelwings

Trådstartare
Idag känner jag mig lite glad faktiskt. Jag har ju tidigare skrivit om grannarna som är missbrukare och deras hund?

Och just nu sitter jag och lyssnar till djurskyddsinspektörerna som är på besök. Så skönt ändå. De är inte nöjda med hur han har det, och gubben försöker med att de ju är arbetslösa båda två och har massor av tid för hunden så det är inget problem. Men de kräver att han tar en tränare så att hunden lär sig uppföra sig om de ska ha hunden kvar. Men de vill inte betala för det, det tyckte han eftersom de är just arbetslösa så de kan inte betala för det.

Det knepiga är att gubben ju kan snacka för sig och som han säger (ibland är man tacksam för att han snackar så högt. Iaf när man är nyfiken ;) ) så lever de för denna hund och han blir behandlad som en prins.
Vilket kanske är sant i deras verklighet, men jag tycker det är skönt att någon annan än jag har sett att hunden inte har det optimalt. För det var inte jag som anmälde, jag hade ju en tråd om det när jag funderade på om jag skulle eller ej. Den får ju mat och vatten och får gå ut då och då så den är ju inte 'misskött' på det viset.

Så nu ska han läsa på om hundskötsel och uppfostran och ringa en tränare, de kommer tillbaka om en månad och då vill de se en förbättring.
Ibland känns det som att systemet funkar, och jag hoppas att det är allt som behövs för att de här två ska skärpa till sig och börja ta ansvar för sin hund.
(fast risken är att vi får betala för det nu några dagar om de blir förbannade för då super och tar de än mer och vrålar skriker och spelar musik dygnet om typ)
Kanske en onödig tråd, men det känns bara skönt att hunden är uppmärksammad nu och att jag inte hade helt fel när jag kände att den inte hade det optimalt. :)

Sv: Ibland funkar systemet

Låter som du beskriver min granne. Också en vältalande men väldigt högljudd missbrukare med hundilsken bruksschäfer. Nu tar han faktiskt hand om hunden, den får mat, och kommer ut regelbundet osv, men många ensamma timmar, och ingen mer aktivering än kasta en pinne några gånger då och då. Undrar varför hunden är som hon är?:grin:

Skönt när det faktiskt händer saker:laugh:

Sv: Ibland funkar systemet

Kunde varit här ja...fast detta är en korsning mellan dobbermann, schäfer och rottweiler... *suck* Hane på ca 2 år nu. Han var valp när vi flyttade in.
Gubben berättade det en gång när hunden sprang ner mig. I mitt tycke mycket lämplig hund för två ständigt fulla/påtända äldre människor. :cool: Hunden drar ju jämt och då kan de inte hålla balansen så de åker på rumpan bakom hunden och vrålar åt den.
Nu fick jag dock höra att de inte längre vågar ta ut honom under dagtid för han sticker efter allt som rör sig. Så de går ut tidigt på morgonen och sen på kvällen bara runt huset. Mer går inte att ha honom ute.

Däremot begriper jag inte att jag aldrig hört den skälla. Jo, en gång för ett par veckor sen. Men annars har jag aldrig hört det.
Men vi hoppas att hunden får det bättre nu, eller ännu hellre omplaceras.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 573
Senast: Sezziyanen
·
Äldre Jag har en lite trasslig historia bakom mig, därför ett hemligt nick. För några år sedan blev jag överfallen av en man som jag hade en...
Svar
10
· Visningar
1 817
Senast: CarEr
·
Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge... 2
Svar
35
· Visningar
2 609
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka