I vintermörkret

M

mala

En dag i veckan ska jag träna NH i paddocken hade jag tänkt. ´Har försökt ett par gånger men har totalt hjärnstillestånd. Vill hitta på nåt nytt så det blir kul. Löslongering och följa i slak lina osv kan vi redan och har hållit på med länge. Det blir tråkit för både mej och hästen. Löshoppa gör vi en annan kväll i veckan och sen kommer jag inte på så mycket mer.
Finns det nån eller några idesprutor som kan ge förslag på träningslektioner? Helst utan massa specialgrejer som man måste ha typ elefantpallar och broar för sånt kan jag inte fixa. Nåt som är spännande och rolit.
För jag vet inte vad jag ska gör längre och risken är att vi antingen hoppar varje kväll eller att vi bara står och glor på varann i paddocken :crazy:

Sv: I vintermörkret

En presenning (en sån där i plast som kostar 50 kr på macken) kan man ha mycket roligt med... :) Gå på den. Dra den mellan benen. Svepa in hästen i den. Dra den över huvudet.

Lär hästen att stå still i mitten medan du rör dig fritt. Öka pressen tills du kan springa runt den och vifta med presenningen. Här är det viktigt att du aldrig kommer åt hästen med presenningen. Vitsen är att den lär sig lita på att du tar hand om saker och ting vad som än händer och att den kan lugnt stå och sova.

Carina på Silver Arabians

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka