I valet och kvalet

*tove*

Trådstartare
Jag är så himla sugen på att skaffa hund, men vet inte om det kommer att bli för krångligt och jobbigt för både mig och hunden.

Jag jobbar nämligen mest kvällar. typ 15- 21 varje dag. Då kommer jag alltså ha hunden på förmiddagen och på eftermiddagen kommer jag få skjutsa den till min mamma, och sen får jag hämta den på kvällen. Jag är bara ledig söndagar och varannan lördag. Min pojkvän är resande montör så han är bara hemma torsdag kväll till måndag morgon, så han kan ju inte hjälpa till så mycket på veckorna.

Är det elakt av mig att skaffa hund då, som kommer att skjutsas fram och tillbaka? Självklart kommer jag ta ledigt och vara hemma med valpen den första tiden, om de nu blir av...

Hur gör ni med era hundar? Är det alltid någon hemma hos er med hunden? Eller tar någon annan hand om den när ni jobbar?

Sv: I valet och kvalet

jag tycker inte det låter hemskt, eller dåligt.
finns hundar som får vara med om jobbigare vardag.

tycker absolut du ska köpa en hund :)

jag kommer vara hemma med hunden väldigt mycket ibörjan, lägger schemat så jag och sambon går om varandra. mcyket kvällar och helger alltså.

sen är hans mamma o pappa hundvana och har lovat att hjälpa till. så vår hund kommer också få åka bil endel spec i sommar när båda jobbar heltid innan semestern. men vi är övertygade om att de ordnar sig.

ibland kommer hunden få åka med hem till min hemstad med när jag jobbar, då kan jag åka hem på lunchen orasta + att pappa är hemma på rasterna.

allt går bara man vill :)

Jag tycker att det låter som om du har tänkt igenom det hela väldigt bra:)
Är bara mamma med på att ha hunden när du jobbar så är väl allt ok!

Vad väntar du på? Välkommen in i hundvärlden:D

Klart hundar måste få vara på dagis hehe! Mina åker till mamma på morgonen och hämtas på em! Och dom tror att dom har två hem! :angel: Min mamma gillar dom ju super mycket:D

Jag tycker det låter som en bra lösning för hunden! Jag tror inte det finns många som aldrig lämmnar sin hundar själva eller i någon annans vård..

tycker att det later som en bra plan! Att skjutsa och hamta tar lite mer tid ur ditt liv, men det ar det definitivt vart! Sa lange din mamma ar med pa planerna sa. ;) Jag lamnar min valp de tva dagarna jag ar i skolan (3 timmar) hos hennes dagmatte, hon har fatt varit dar fran forsta borjan, och det gar super-bra! Hon gnaller som en tok nar hon fattar vart vi ska, och varje gang hon kommer in i hennes hem far hon gladje-fnatt och bryr sig inte ett smack om att matte gar. Dagmatte ar hojdpunkten pa veckan. :D Sa lange du ar beredd pa att skjutsa och hamta varje dag/kvall ser jag inga problem i det. Det ar ju dessutom toppen att det ar din mamma, da ar det kanske lite lattare att saga till hur du vill ha det osv, utan att kanna dig som att du "laxar" dagmatten. Lycka till!

Det lät endå inte så tokigt. Det låter ju som om den kommer att ha sällskap större delen av tiden så jag kan inte se något fel i det hela. Men om du skaffar en valp så bör du vara hemma och ledig första månaden så den får känn på dig och den nya miljön och så kan du dessutom träna den att vara rumsren. Sen så kan man lära hundarna längre fram att vara ensamma någon timma här och där. :D

Om du bara känner att du orkar den extra flänga-runt-tiden så tycker jag det låter som en jättebra plan.

Jag har haft hund nu i 6 år. Dom 2 första åren bodde jag hemma för jag gick i skola och jag hade inte fått lägenhet.

När jag flyttade tog jag med hunden. Körde den till mamma varje gång jag jobbade. Köpte en JR för 2½ år sedan och han har åkt till mamma ända sen han var valp. Då har jag lämnat dom vid 9 och hämtat dom vid 20.30.

Dom har två hem, helt klart och jag tycker inte det är jobbigt att köra en extra runda för att lämna dom. Du har ju drömtider:love:

Ibland kan jag jobba 10-20, 3 dagar i rad och jobbar jag natt på en nattklubb så lämnar jag dom lördag morgon och hämtar dom söndag kväll.

Jag tycker ABSOLUT du skall skaffa hund om du vill det. Bara din mamma går med på att passa den så hon inte säger efter 2 ggr att hon inte vill längre.

Lycka till!:)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
497
Senast: cassina
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 351
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 105
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka