I morgon är det dax igen :(...

ako

Trådstartare
... för att djurägandets baksida; gamla farbror katt ska få åka till veterinären och därifrån till det eviga whiskaslandet :(. Kisse är nästan 18 år och har haft njurproblem (men mått bra på specialfoder) ett år, och för ett par dagar sedan tappade han matlusten och nu i kväll äter han inte alls och har dessuom totalt glömt att toaletten är i kattlådan och inte överallt. Nu ligger han under skrivbordet och ser ledsen ut. Tänk att det går så himla fort på slutet; för en vecka sedan var han helt OK ...

Hade jag inte varit ensam hemma (sambon är på julfest på jobbet) med liten bebis hade jag åkt redan i kväll för att såväl han skulle få slippa redan nu OCH för att slippa se själv....

Bläää!

Sv: I morgon är det dax igen :(...

Huga, stackars lille vän. :cry: Och stackars dig. Det blir garanterat bättre i Whiskaslandet, hoppas bara att han inte hinner dit innan ni kommer till veterinär. Att han inte får för ont.

Många kramar till dig och kisse. Tänker på er båda.

Usch, förstår hur det känns :(

Min kisse blev 17 år, tog bort honom för tre år sedan nu.
Det var verkligen vidrigt att ringa samtalet till veterinären den morgonen. Lika hemskt att vänta tills det var dags. Han somnade in i mitt knä hemma på eftermiddagen då.

Var glad för att du fått ha din kamrat där så länge och kom ihåg, du gör det finaste du kan göra för honom nu :love:
Kramar!

Nu är han väl borta, beklagar sorgen. :(
Arton år tillsammans med en kär vän är en fin gåva men sorgligt när bara minnena finns kvar.

*KL*

Vet hur det känns! Sitter just nu med tårar i ögonen då vi just varit och avlivat våran 16 åriga katt som inte velat äta en tid. De har gått lite upp och ner, ena dagen kan han vara jättepigg nästa dag är han det inte. Vi har försökt allt men både katt och matte hade gett upp hoppet nu så det var dags för honom att få somna in....

R.I.P Lurvas :cry:

KL: Tack för alla svar!! Ni är gulliga!

Numera finns kisse i Whiskaslandet. Resan dit gick bra, både bilen (som han gillade sådär, men nu var han väl för svag för att orka bli upprörd) och själva avlivningen. Vet använde en metod jag ej varit med om förut - spruta i njuren (låter ju som det skulle göra jätteont, men han reagerade inte alls) och katten borta på ett par sekunder i stället för det gamla vanliga med först lugnande och sedan slutspruta. Snabbt avklarat alltså.

Skönt att det är över i allafall, och faktiskt skönt att han blev dålig nu och inte om en vecka - vet inte hur det är med jour i julhelgen.

Athenalover: Vem vet; de kanske har träffats i Whiskaslandet och blivit kissekompisar ;)? Kram till dig!

Kramar om!

Känner så väl igen känslan, den 13 november förra året. Jag var givetvis ensam hemma eftersom mannen var på kurs i flera dagar. Och plötsligt så blev min älskade Hobbe väldigt dålig. En söndag...Jag väntade faktiskt under måndagen för att jag hoppades att det skulle bli bättre och jag var ensam. Ville gärna att min man skulle få chansen att säja adjö också. Men det gick så snabbt så jag blev tvungen att ringa det hemska samtalet och åka in med min gamla katt på en enkel resa:cry:

Det var njurarna som tog slut på honom, trots specialfoder. Saknar honom fortfarande. 15,5 år fick vi tillsammans, jag var med när han föddes.

KL: Tack för alla svar!! Ni är gulliga!

Numera finns kisse i Whiskaslandet. Resan dit gick bra, både bilen (som han gillade sådär, men nu var han väl för svag för att orka bli upprörd) och själva avlivningen. Vet använde en metod jag ej varit med om förut - spruta i njuren (låter ju som det skulle göra jätteont, men han reagerade inte alls) och katten borta på ett par sekunder i stället för det gamla vanliga med först lugnande och sedan slutspruta. Snabbt avklarat alltså.

Skönt att det är över i allafall, och faktiskt skönt att han blev dålig nu och inte om en vecka - vet inte hur det är med jour i julhelgen.

Athenalover: Vem vet; de kanske har träffats i Whiskaslandet och blivit kissekompisar ;)? Kram till dig!

Ja, vem vet de kanske har blivit kompisar. Våran var snäll mot alla katter.

Våran katt gillade inte heller att åka bil, men idag var han lugn. Vet gav inte heller den vanliga lugnande eftersom han redan var lugn och trött. Han fick sprutan i buken i stället och han spann in i det sista...

Jag är jätteledsen nu, han ju alltid funnits där enda sedan jag var liten. De bästa för honom var att få somna in och jag håller med dig att de var bättre att göra det nu en om en vecka i jourtider och jultider... Hoppas de är helt friska och glada i whiskaslandet även om Lurvas inte gillade whiskas! Mjau ska det va!

Jag beklagar sorgen. Jag vet hur det känns. Min första katt gick bort helt plötsligt. När vi kom hem så låg hon under sängen och inte kom fram. Jag drog ut henne och hon låg bara och flämtade och hade tungan ute. Jag höll i henne och efter nån minut så dog hon i min arm.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka