Hyra ut klippmaskin?

Sv: Hyra ut klippmaskin?

Jag skulle inte låna/hyra ut.

Det är väldigt lätt att bränna motorn på maskinen och skären blir onödigt slöa om den används på leriga hästar.(Och folk tenderar till att inte bry sig tillräckligt för att tvätta hästarna innan samt se till att smörja maskinen ordentligt)

Jag skulle däremot kunna klippa åt dem för en peng.MEN med kravet att hästen ska vara ren när jag kommer!

Jag brukar låna våran stallägares klippmaskin.... och betalar med... en flaska vin *hihihi* Det gillar hon :)

*kl*

Tycker ni verkar vara väldigt billiga när ni klipper andras hästar jämfört hur det var när jag bodde i landskrona. Då tog jag 400:- för en helklippning. Och det var antingen billigare eller i samma prisklass som dom andra jag kände till.

Lånar inte under några omständigheter ut min maskin, vågar inte lita på att jag får tillbaka den i andvändbart skick.

/Camilla

Jag skulle aldrig låna ut min maskin, om någon ska ha sönder den så ska det vara jag. Annars kan det bli ändlösa diskussioner om vem som ska betala.
Och som det redan sagts tidigare, vissa människor har en tendens att vara oförsiktiga när det inte är deras maskin. En halvborstad häst och dålig smörjning under klippningen kan slita oerhört på maskinen, så även om den inte går sönder när den är utlånad kan den gå sönder nästa gång du använder den.

Jag tar 200 kr för en helklippning, men då klipper jag bara kompisars hästar, skulle jag klippa andra hästar skulle jag ta mer.

jag hyr/lånar inte ut min, som någon innan sa att folk är inte tillräckligt rädda om saker som inte är deras egna.
klipper inte andras hästar heller, anser mig inte vara tillräckligt duktig för att täcka kostnaden av skärslipning :p

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej, Hoppas på att kunna få hjälp att reda lite i saker rörande uthyrning av stall. Det är en minderårig hästtjej som kommit till mig...
2
Svar
28
· Visningar
5 230
Senast: Polibek
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 859
Senast: Pudlan
·
Fritid *Varning för långt inlägg.* Jag har separerat ifrån min sambo, flyttat in hos mina föräldrar. Mina föräldrar är världens bästa och har...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 919
Senast: MiniLi
·
Utrustning Är på jakt efter en ok hobby-klippmaskin. Ska helklippa min egen häst ca 3 ggr/år. Kanske någon fler häst men främst vill jag använda...
Svar
10
· Visningar
2 362
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama