Hyra permobil på nöjes/djurpark

Han är ju inte jättestort behov av hjälpmedel i vardagen, han klarar ju att köra bil/handla och liknande. Det är ju bara att promenera längre sträckor (ja mer än 50-100 meter) han inte klarar, så frågan är om han får hjälpmedel öht.

Det var ju samma för mig, här var det femtio meter och sen paus... och jag har körkort och hade bil ;) men just för att kunna ta de där promenaderna på stan, i naturen och tillsammans med eventuella vänner (bristvara). Max 150 meter ska gälla för färdtjänst och parkeringstillstånd i alla fall har jag för mig och borde väl även kunna gälla för permobil. Men övertala gubben att kolla läget, eller som sagt försök hitta en promenadscooter själva på blocket eller liknande. En sån permo jag har, kostar 28-29000 om man ska köpa den som privatperson... Jag betalar ju 65 kr i månaden för att låna den. Men sen kostar service, däck, batterier och sådant om det behöver fixas. och jag måste förvara den i låst utrymme, ladda den om nätterna och ha drulleförsäkring på den.
 
Nej tror inte han fått erbjudandet och behöver nog inte i det vardagliga. Eller ja han kan ju inte gå långpromenader och så, på landet kör han gräsklippartraktorn istället haha!
Tyvärr är det väldigt få saker man får ”erbjudanden” om vad gäller hjälpmedel. Speciellt om man får hjälp av distriktsrehab eller kommunen. Tyvärr måste man själv säga till om vad man vill ha och ligga på. Även med självklara saker.
 
Tyvärr är det väldigt få saker man får ”erbjudanden” om vad gäller hjälpmedel. Speciellt om man får hjälp av distriktsrehab eller kommunen. Tyvärr måste man själv säga till om vad man vill ha och ligga på. Även med självklara saker.
Aha! Ska be honom kolla upp det i sådana fall!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp