Hyra en baby-ro i Sthlm?

Ishtar

Trådstartare
Vet att dessa finurliga vaggor finns att hyra i Umeå för 250 kr per månad, verkar ju himla smart. Min lilla plutt är väldigt grinig om kvällar och nätter numera, har hört att den här är oersättlig till bebisar med magknip. Ny kostar den 2500 kr och man kanske inte behöver den hela bebisperioden så ekonimiskt sett skulle jag vilja hyra.

Har googlat men hittar inget, nån här som vet?

Mvh Ishtar
- som somnade kl 04.30 inatt, vaknade igen 07.30 och endast en timma sömn under dagen idag. Men bebislivet är ändå härligt!!! :laugh:

Sv: Hyra en baby-ro i Sthlm?

Jag har en budgetvariant! Köpt i billigste billig butik av svärmor till förste sonen som hade "kolik" på dagarna. Den är ergonomiskt kupad men till en baby blir det för brant för huvudet som tappar hakan mot bröstet. Så jag har fixxat det med kuddar under en fäll och där sover Isabelle när jag behöver få ngt gjort på kvällen. Den är inte lika skyddad som babyro så man får ha koll på barnet och jag har fäst ett rep till den så jag kan gunga. Tror den kostade 200 kr :D Ska se om jag får till ett foto. Men ja den hjälper!

Denna produkt skulle jag också behöva..

Fungerade INTE alls på Isak - (hyrde i Umeå bor där :) ) han hade svår kolik och ända gången det fungerade var när han var lite kinkig. Fördel var att man kunde ta ett snöre i den och gunga lite när man åt så var han lite tyst. Skulle tyvärr inte rekomendera den men för vissa verkar den fungera men som sagt för Isaks kolik vart det merbentyl till slut och TACK och lov fungerade det. Sen försvann koliken vid tre månader och vi har nu slutat med merbentylet. Vet att fler med "riktig" kolik inte fått hjälp av den MEN för de med bara lite magknip så kanske det fungerar?

Så här ser min gunga ut

17nov028.jpg

Fungerade INTE alls på Isak - (hyrde i Umeå bor där :) ) han hade svår kolik och ända gången det fungerade var när han var lite kinkig. Fördel var att man kunde ta ett snöre i den och gunga lite när man åt så var han lite tyst. Skulle tyvärr inte rekomendera den men för vissa verkar den fungera men som sagt för Isaks kolik vart det merbentyl till slut och TACK och lov fungerade det. Sen försvann koliken vid tre månader och vi har nu slutat med merbentylet. Vet att fler med "riktig" kolik inte fått hjälp av den MEN för de med bara lite magknip så kanske det fungerar?

Det är nog individuellt, därför det är så bra om man kan hyra istället för köpa... Min bror hyrde en sån och han säger att de vet inte hur de skulle ha klarat det utan vaggan. Det blev skillnad som natt och dag med den! Deras bebis hade inte riktig kolik utan bara magknip och skrikig helt enkelt och då fungerade den superbra. Jag ska spana efter en begagnad tror jag!

get_item_image.asp

Det är en fjäder där uppe som gör att gungan rör sig upp-ned när barnet rör sig.

Aha:idea:! Den ser ju jättetrevlig ut. Kan tänka mig att ungar gillar den vare sig de har kolik eller inte.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka