huvudlagsfråga

T

Torun

Får man tävla med vilket bett/bettlöst huvudlag man vill? Kan man tex rida på repgrimma?
Får man rida med grimma under tränset?

/ Liam_ tacksam för svar :banana:

Sv: huvudlagsfråga

Hmm.. konstigt, när jag red hökensås förra året så hade hon jag red med bara en repgrimma :crazy:

Nu är det väl så att det är en väldig gråzon om vad som är träns eller inte. Men jag skulle säga om man skulle fundera på vad som gäller tycker jag att det är bäst att höra av sig till domarna i förväg med den frågan, så slipper man bli överraskad.

Det är en hel del som rider med delar av sitt distansträns (grimman) utan bett. Och rep grimma är ju bra nära en bosal men som P säger så kontakta en dommare eller läs på i TR Distans en extra gång innan start!

Liknande trådar

Utrustning Fick med en massa extra remmar med tränset och gissar att det är remmar för att kunna rida bettlöst? Tänker jag rätt? Har inte hunnit...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: Sorgsen
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 684
Senast: Sootie
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka