Husvagnssemester på Gotland

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Sar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 958

Sar

Trådstartare
Vi ska semestra på Gotland nu i sommar och jag har fått en del förhållningsregler av barnen där det viktigaste gäller fri wifi ( eller åtminstone någon sorts wifi) på campingplatsen. Barnens fråga är alltså
1. Har någon erfarenhet av bra wifi på campingplats på Gotland? Gärna att det fungerar i husvagnen och inte bara vid receptionen ...?

2. Min fråga gäller vatten och pooler, kan någon rekommendera en trevlig camping där man både kan bada i havet och i pool?

3. Sambons ( och min) fråga är vilket ställe man inte bör missa på en Gotlandsemester?
Vore toppen med svar, jag har aldrig varit på Gotland förut!

Tack, då slapp jag! Öven om Hotland säkerligwn är rätt ” hot” för somliga?!
Mjo, fast när jag var där för 40 år sedan var det rätt kyligt i åtminstone 9 månader av 12.
Och då hade jag gröna kläder.
Lummelundagrottorna tycker jag är sevärt, sen är ju hela Visby sevärt om man gillar historia som jag.

• Gilla
Reactions: Sar
Det sägs att de bästa badplatserna ligger på östra sidan plus Tofta på västra. Blå lagunen i nordväst är ganska häftig.

Det är en utkiksplats strax söder om Visby. Fantastisk!!

Annars tycker jag nog att Visby är det man har mest behållning av. Lummellunda är värt ett besök.

Är man intresserad av historia kan man ju kolla på gravplatser, klangstenar mm. Och de är ju som de är.

Åka och titta på raukar är ju ett måste. Och de är ju häftiga överallt.

Fårö är ju fint och kargt. Om man gillar natur.

Har man med sig tonåringar, som vi, så föll naturupplevelser och historiska kvarlevor tävlingen platt ;-). Då var det Visby som gällde.

Campingar har jag ingen aning om.

Maten är överlag fantastisk. Men hyfsat dyrt och fancy utbud. Men helt fantastiskt att sippa drink och äta gott i medeltidsbyggnader men målningar från 1781.

Vad gillar ni att göra? Ålder på barnen?

Kneippbyn är ju en klassiker när det gäller camping, men man badar inte i havet där.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka