Husdjurssäkert myggnät

sthu

Trådstartare
Nu närmar sig sommaren!
Jag vill gärna kunna ha altandörren öppen utan att objudna gäster tar sig in och katterna tar sig ut. Gärna någon slags skjutdörr eller så, så det är lätt för oss tvåbenta att gå in och ut.

Tips? Googlar runt lite men just husdjursaspekten tas inte upp i beskrivningarna och recensionerna.

Vi har snickrat en träram och fäst nät i det. Nätdörren passar i altandörrens skenor och vi fäster med tjock gummisnodd typ bläckfisk altandörr till väggen. Då sitter nätdörren fast. Vi använder inte det som utgång. Men funkar bra för billig peng.

Bifogade filer

• ECA55B58-C67A-4E39-88A6-D8AB6140879A.webp
    ECA55B58-C67A-4E39-88A6-D8AB6140879A.webp
    240,7 KB · Visningar: 32
Senast ändrad:
Vi har snickrat en träram och fäst nät i det. Nätdörren passar i altandörrens skenor och vi fäster med tjock gummisnodd typ bläckfisk altandörr till väggen. Då sitter nätdörren fast. Vi använder inte det som utgång. Men funkar bra för billig peng.
Ja, ska det inte användas som utgång är det en bra lösning. Men vi behöver nåt som är lätt att öppna för vi springer en hel del genom den dörren.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 090
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
471
Senast: Lejd
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 376
Senast: ameo
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 124
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka