hurdana hinkar har ni till kraftfoder?

lovehorses

Trådstartare
Jag har nu 5 liters hinkar med lock men de börjar bli för små med 1 liter lusern och en liter kraftfoder som jag blöter upp.

Jag skulle vilja ha hink med lock pga råttor. Kan ju köpa vanliga 10l hinkar men tänkte om de finns några andra jag inte tänkt på.
 
Jag använder sjuliters sk kalvhinkar, de är av kraftigare plast och tål lite hårdare hantering, finns inte lock till, men borde ju gå att sy "huvor" med resår, tror det finns att köpa sådana också.
De finns i flera färger, så jag som har flera hästar har en färg till varje häst!
 
Har också kalvhinkar, väldigt smidiga och ffa. tål de att man dunkar dem i krubban om den blötlagda maten klibbar. Hittade ett lock till på granngården. Dock bara ett man lägger på och inte riktigt kan sätta fast ordentligt, men för råttor borde det fungera bra, funkar mot hund och småfåglar i alla fall :D

9115271233566_1250381_a_26859_jpg.jpg

8803105112094_1018891_787_jpg.jpg
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
563
Senast: Sesca
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 036
Senast: Görel
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
521
Senast: Kristall10
·
Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
928
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp