Hur viktig är magkänslan för er?

När ni gör saker, hur mycket litar ni på er magkänsla?

Kom tänka på det igår. Vårt stall ska ta ut en tandläkare från trakten och skulle ringa honom för att höra om betalningen. Dvs hur mycket och hur han ville ha betalt. Fick en så negativ känsla över personen på andra änden så ville inte att han rör vid min unghäst :( Så valde avboka min plats och tar hans tänder på kliniken när jag ändå ska in på återbesök.

Fler som går på sin magkänsla?

Jag tycker det är svårt att tala om magkänsla. Jag tror att det bygger på erfarenhet man får i livet. Många har ju vittnat om att man blir bättre på att "lyssna på magkänslan och lita på den". Men är inte det egentligen livserfarenhet man skaffat sig??? Man har lärt sig tyda signaler och lägga ihop dem till en helhet. Det handlar om att lita på sig själv att man faktiskt "vet" vissa saker. Sen kan det ibland vara svårt att peka på de signaler som ger magkänslan - man förstår inte vad man "ser".
 
Jag kan inte sätta fingret på det. Jag ringde för att fråga vad det går på inkl hans resa ut. Han sa 1000 kr per häst. Men var något i tonen och känslan. Han lät inte intresserad av att samtala eller ge information. Frågade om man får faktura eller kontant betalning. Han svara då lite i stil med att bekvämast för honom var kontant. Jag försökte säga att jag skulle behöva faktura då hästen tillhörde företaget och man kunde höra hans suck följt av ett "Jag kan ge kvitto". KAN GE? Han är företag. Klart man ska få kvitto när man köper en tjänst av ett företag. Får jag alltid av hovslagaren utan ens be om :o Nej.. fick bara dålig vibb av hela hans attityd. Nonchalant.
Du blev trött på att han, på ett ekonomiskt plan, inte var proffesionell och bemötte dig som en professionell. Du anser att du är värd en annan behandling. Är det magkänsla ? Nja det tycker inte jag egentligen. Är det "kinkigt" ja kanske? är du kränkt av tonfallet? Ja kanske. Kanske du överreagerade och egentligen är det det du frågade efter, ja kanske. Lite generationsfråga också i sättet att formulera sig, ja kanske. Tandis kanske varit utsatt för många som inte velat betala etc, vad vet jag. Kommunikation är svårt.
 

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 089
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 523
Senast: super
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 571
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp