Hur viker du dra-på-lakan?

Killaloe

Trådstartare
Ännu en själslig tråd om lakan, men den här gången undrar jag hur du hanterar dra-på-lakan, detta jäkla otyg?

(Jag vet att @honung skapade den här tråden för längesedan http://www.bukefalos.com/threads/hur-viker-du-dina-lakan.1218713/
Men jag kan då inte hantera vanliga lakan och dra-på-lakan på samma sätt så därav behovet av ny tråd :D)

Hur jag än gör blir det knöligt och dåligt och jag blir passivt aggressiv varje gång jag ser ett dra-på-lakan (och jag ser många på arbetstid :down: ). Så för mig handlar det om att hitta ett sätt att hantera lakanen och därigenom få sinnesfrid.

Smart @Ramona :up:
Fast det känns väldigt bökigt och som om det kräver ett bra plant underlag? :o
Nej, jag tar ett hörn. Sen stoppar jag in motsatt hörn i det. Och så tar jag andra hörnet och stoppar in motsatt hörn i det. Sen viker jag ihop det. Allt i luften. Håller ett hörn i taget.

Någon tant lärde mig någon gång att jag kunde ta ett hörn och sen stoppa in resterande tre hörn i det hörnet så det gör jag också ibland, men det blir inte lika fint.

Ännu en själslig tråd om lakan, men den här gången undrar jag hur du hanterar dra-på-lakan, detta jäkla otyg?

(Jag vet att @honung skapade den här tråden för längesedan http://www.bukefalos.com/threads/hur-viker-du-dina-lakan.1218713/
Men jag kan då inte hantera vanliga lakan och dra-på-lakan på samma sätt så därav behovet av ny tråd :D)

Hur jag än gör blir det knöligt och dåligt och jag blir passivt aggressiv varje gång jag ser ett dra-på-lakan (och jag ser många på arbetstid :down: ). Så för mig handlar det om att hitta ett sätt att hantera lakanen och därigenom få sinnesfrid.
Viker ihop hörnen och armérullar

Hur jag än gör blir det knöligt och dåligt och jag blir passivt aggressiv varje gång jag ser ett dra-på-lakan.
Är som du i det citerade, men orkar inte ta tag i det, har förlikat mig med detta.
Mvh
Prallan, som alltid har manglat och vikt sina vanliga lakan enligt konstens alla regler........

Viker?

:D

"Viker" ihop så gott det går, knölar in det i skåpet och drar igen dörren och glömmer bort det.
Jag använder flera i jobbet och jag blir alltid lika irriterad över detta otyg till att vara komplicerat att vika. Väck med det bara! :D

Viker ihop hörnen och armérullar
Armérullar? :confused: :)
Är som du i det citerade, men orkar inte ta tag i det, har förlikat mig med detta.
Hur har du lyckats förlika dig med det? Jag blir så irriterad när det bara blir en knölig halvrulle (en falafelrulle är jämnare liksom!) att jag typ vill kasta allt på marken och gå därifrån :D

Bägge filmerna är samma teknik, men första är mer omständig.
Ja det verkade lite enklare enligt den andra videon för jag fattade inte riktigt efter @Ramona beslrovninh :o Men nu när jag fattar lite bättre verkar det ju vara ett himla käckt sätt att vika det på! (Fast jag får inte riktigt ihop sättet att stoppa in alla tre hörnen i damma @Ramona jag är nog rätt korkad när det gäller vikning av dessa lakanen :o )

Jag använder flera i jobbet och jag blir alltid lika irriterad över detta otyg till att vara komplicerat att vika. Väck med det bara! :D
Men ja! De är ju visserligen bra när de väl är på plats i sängarna men annars måste det vara en person som hatar alla andra som kom på otyget :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu gäller det inte dra-på-lakan, utan helt vanliga lakan. Det är heller inte intressant om eller att du inte viker dina lakan, det är...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
16 811
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar