Hur vanligt är det att katter apporterar??

N

NiraK

Min katt är besatt av att bära på saker. Och vill hela tiden att man ska kasta. När jag ligger i soffan eller sitter vid datorn kommer han alltid och dumpar bollar i knät på mig. Sen sitter han och iakttar mig förväntansfullt ;) Sträcker jag fram handen lägger han snällt bollen i handen! Brukar "finta" honom och låtsas kasta in i hallen, då springer han som en tok åt fel håll :angel: :angel:
Nu har han dock lärt sig läsa av finterna och det rycker mest i kroppen när man låtsas kasta åt fel håll :D
På natten brukar jag gömma undan bollarna lite så att jag får sova men då brukar han hämta strumpor, papperstussar, toarulle etc. och komma och dumpa i sängen :p

Är det ett vanligt kattbeteende?

Nirak

Sv: Hur vanligt är det att katter apporterar??

Är det ett vanligt kattbeteende?

Nirak

Från tidigare lästa trådar i ämnet blir mitt svar: ja, det är vanligt.

En av mina förra katter var galen i att apportera. Speciellt vissa saker. Scotch-brite; såna där disksvampar; var favoriten! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 199
Senast: mandalaki
·
N
Övr. Katt Min lille Eskil har blivit en stor kisse. Men han är lika lekfull för det! Han började redan som liten bära runt på saker, hämta saker...
Svar
5
· Visningar
814
Senast: NiraK
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka