Hur vanligt är det att man byter barnmorska

Tora

Trådstartare
Som sagt: Hur pass vanligt är det att man byter barnmorska?

Det är väl egentligen inte något direkt fel på den jag har nu (och hon är helt fantastisk bra på att ta blod prov) men jag känner att det inte "klickar" riktigt.

Känns så elakt att byta bara så där. Skulle i så fall vilja byta till den jag hade förra gången. Hon var väldigt duktig på att se folk och inte bara en till patient för dagen som skall klaras av.

Försökte bla prata lite om min förra förlossning men hon bara hummade lite och fortsatte med nästa grej på listan (ni vet blodprov, blodtryck osv).

Hade även högt blodtryck och då fick jag en ny tid om två veckor för att kolla upp det igen. När jag sa att det kanske inte är så konstigt att det ligger högt då jag inte mår så bra just nu så skrev hon bara upp en ny tid och började prata om moderskaps intyget. Frågade inte ens vad som var fel.

Var lite ledsen när min man ringde sedan och han sa att han skulle ta och ringa dom på måndag och höra om jag kan få min gamla istället.

Så är det ovanligt att folk vill ha annan bm? Eller hör det till det vardagliga, inget konstigt alls?

Mvh

Tora
 
Sv: Hur vanligt är det att man byter barnmorska

Det är nog inte helt ovanligt i alla fall.
Jag bytte barnmorska en gång, för att jag kände att personkemin verkligen inte funkade. Jag vet inte varför men tanten jag gick hos fick mig att må psykiskt urdåligt bara med sin blotta närvaro.
Det visade sig efter bytet att hon dessutom var en riktig :devil: ragata...
Men tackochlov är de flesta inte såna!!

OM jag vore du skulle jag säga att "jag skulle vilja byta till NN för jag kände att jag funkade bättre ihop med henne"...
 
Sv: Hur vanligt är det att man byter barnmorska

Tror också att det är vanligt. Jag var väldigt bestämd när jag ringde denna gång att jag ville ha samma BM som första graviditeten, hon var jättebra och så finns det en BM på vårdcentralen som jag absolut inte vill ha!

Klart du ska byta till den du hade förra gången!
 
Sv: Hur vanligt är det att man byter barnmorska

Det är rätt vanligt, jag har inte gjort det själv men pratade med "min" BM om det och den BM som vi hade på föräldrakursen och de konstatera båda två att de händer och att de inte är något de tar personligt utan ibland passar man bara inte ihop som personer.
 
Sv: Hur vanligt är det att man byter barnmorska

Jag bytte då jag kände att den första BM var så lik min mamma till sättet, "ojig och tycka synd om" jag orkade inte med det. Räcker med min mamma som är så orolig hela tiden.

När jag blev gravid andra gången ringde jag upp den BM som jag hade haft och bokade tid. Speiellt viktigt känns det då jag hade problem förra grav och därför har gått var 14 dag och nu från vecka 30 ska gå var 7 dag för att kolla blodtrycket. Så vi träffas en hel del...
 
Sv: Hur vanligt är det att man byter barnmorska

*kl*

Det verkar ju inte som om det är så jätteovanligt med att man vill byta. Skönt! Den här är ju inte direkt dålig men den förra var helt enkelt bättre.

Mvh

Tora
 
Sv: Hur vanligt är det att man byter barnmorska

Jag bytte efter andra besöket. Först en läkarkontroll och sedan inskrivning. Slutade med att ag gick därifrån och grät pga människans otakt, brist på medmänsklighet och arogans.
Den jag fick sen va toppen men har tyvärr slutat på mvc. Så när jag ringde och nämnde att jag va gravid med nr två så drog dom upp alla namn på dom som fanns och jag fick välja. Det blev hon som tog emot min son när han föddes:)

Man ska känna sej trygg med den barnmorska man har!
 
Sv: Hur vanligt är det att man byter barnmorska

Jag hade en väldigt bra och saklig barnmorska första gången. Tyvärr hade hon gått i pension tills nästa gång det var dags och den här gången fick jag en som var mer av en "hippietyp", väldigt snäll och trevlig men hon ville hellre prata känslor än ge mig exakta svar och feedback på frågor som intresserade mig som kubtest etc.

Jag kände dock inte att det stämde så dåligt att jag var tvungen att byta utan konstaterade mer att vi var helt olika typer av människor.
Jag tror nog att jag hade varit mer känslig om det hade varit min första graviditet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
736
Senast: igbest
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 949
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 037
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 553
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp