Hur välja försäkringsbolag

Shaggy

Trådstartare
Nu är det snart dags för min lilla dam att bli mamma. Givetvis ska jag veterinärvårdsförsäkra fölungen kanske även livförsäkra. Jag har dock gått i stå vad gäller val av bolag. OBS! Jag vill inte ha förslag på bolag här.
Jag vill ha ett bolag till fölungen som jag känner att jag kan ha hela hästens liv. Att byta försäkringsbolag ser jag som en alltför stor risk iom att allting som uppkommit innan försäkringen teckandes faller utanför skyddet.
Stoet är försäkrat i Agria och därmed så finns det vissa fördelar att försäkra fölungen där också men de är ju rätt dyra så tankarna går mot att välja något annat. Just nu ser jag mest Agria som att de sponsrar allt och alla vilket gör att jag undrar över hur stor del av min premie som går till det jag betalar för och hur mycket som går till sponsring.
Det jag undrar över är vad ni tittar på när ni väljer bolag? Som sagt ingen reklam för enskilda bolag för då ryker tråden säkert direkt.
 
Sv: Hur välja försäkringsbolag

Ring runt och fråga det är nog det enklaste eftersom olika saker spelar i priset som ras, ålder och ev andra försäkringar du har i bolaget. Gör en lista på saker du vill ska vara med och börja ringa runt. Hos vissa bolag ingår kanske allt du vill ha redan och hos andra kan det bli tal om tillägg.
Tänk på att om du vill dela upp betalningen månadsvis så har alla bolag olika regler. Vissa gör det utan kostnad andra tar bra betalt för det. Det är nog den viktigaste biten för mig som har många hästar, jag tjänar tusenlappar vart år på att ha ett bolag som inte tar betalt för det. Det näst viktigaste för mig är att jag får ett bra ombud.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har precis köpt en 2,5 åring (halvblod, valack) som såklart ska försäkras. Uppfödaren har den försäkrad i Agria katastrof och den...
Svar
13
· Visningar
1 790
Senast: Piranesi
·
Ekonomi & Juridik Som framgår av rubriken så undrar jag om det fortfarande finns något försäkringsbolag som har fast självrisk på...
Svar
14
· Visningar
1 643
Senast: Minstral
·
Hästmänniskan Jag står inför ett ev köp av en till häst, en ponny. Det är en fyraåring som är helt oförsäkrad eftersom uppfödaren har ett stort antal...
2
Svar
33
· Visningar
2 581
Hästmänniskan Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka! Min häst gjorde sig akut illa i benet när han var ute i hagen och har sedan i...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
39 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp