Hur trimmar ni era tollare?

tinissen

Trådstartare
jag vänder mig främst till er andra som har de små röda, men även er som har raser med samma pälssättning som tollaren.

Idag har min jycke fått en ordentlig genomgång och frisering av tassar ben och svans. men nu börjar byxorna bli ordentligt tjocka, hur gör ni med dem? låter de vara eller tunnar ni ut? det är ju inte så roligt att vara i dem o borsta när de är så tjocka. tanten har inte haft problem med det innan, eller problem har hon inte nu heller men som sagt det kan inte vara så skönt att bli borstad. Hur gör ni med övrig trimning? vart och hur mkt?

Sv: Hur trimmar ni era tollare?

Då Dino ska ställas eller bara se snygg ut av annan anledning så klipper jag vid tassar och öron.
Brukar använda effileringssaxen vid öronen och ibland rycka "bäbispälsen".
Allt annat låter jag bli, dom ska ju ha mycket päls ju :love:

Ja visst ska dom de! men jag tycker brallorna är svåra att hålla fina när man har en sån lortgris som jag har.. min har såna där riktiga "marmelucker" vintertid. inte så roligt i slasktider..

har din "toffsar" vid ambågarna oxå? de klipper jag för de ser sås mesiga ut haha. ska se om jag hittar en bild på dem..:)

Jag klipper tassar och öron sen brukar jag klipp ner bakbenens "vader" vet inte vad det kallas:) men resten har jag aldrig rört på 7 år!
Vad jag fått lära mig ska tollaren vara så naturlig som möjligt både i trimmning och vid visning på utställning.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 178
Senast: Wenniz
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
7 909
Senast: Lycan
·
Hästvård Hej! Har kanske en något onödig fråga.. Min D ponny och jag har precis bytit stall, 1 Januari. Skulle då duscha av hennes fötter. I...
Svar
18
· Visningar
1 417
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 203
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar