Hur tränar ni?

Sv: Hur tränar ni?

jag har ingen vekoplanering men det brukar se ut så här.

3 hårdare pass dressyr, hopp eller träning i skogen med mycket galopp och klätring.

dom andra dagarna brukar jag rida ut i skogen och nästan bara skritta eller bara gå i hage (hagen är stor med kupperad täreng.)

Men jag har alldrig två hårda pass efter avrandra utan minst en dag med lung uteritt eller bara hage i mellan.

Kanse skall sriva att jag gjorde då min häst har ett föl vid sidan nu och skall sättas i gång nästa månad.

kram

Sv: Hur tränar ni?

så här tränar jag mina två tävlingshästar....
vi säger att jag tävlar på lördagen!

Må: Mjukgörande arbete (20-30min)
Tis:Mjukgörande arbete (20-30min) + lite bommar
Ons:Mjukgörande arbete (20-30min)
To: Ordentlig hoppträning
Fre: Lydnad
Lö: Tävling
Sö:Jogga lungt i låg form gjärna ute.
Må: Vila

Om jag inte tävlar ser helgen ut som följer:
Fre:Ordentlig träning
Lö:Jogga lungt i låg form gjärna ute.
Sö: Vila

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 835
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
125
Senast: Badger
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
6
· Visningar
435
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix