Hur torkar ni ren/älg/viltskav?

Sv: Hur torkar ni ren/älg/viltskav?

Jag kokar upp det i småbitar och sen torkar jag det i ugnen tills det är torrt, ca 50 grader.

Som ovanstående men lite högre temp på ugnen, ca 100 grader. Gör så med all slags kött som ska bli godis. Tycker det går snabbast så :)

När jag tinade upp - och det blir ungefär samma när man kokar så fick jag något slags färs istället som inte gick att torka i bitar som t.ex. blodpudding :( Jag vill ha fasta fina bitar :D Kyckling-lever/mage/hjärta kokar jag först, det den enda annars leverpastej och blodpudding torkas direkt

Blanda färsen med lite olja och något som binder samman då, så får du hundkex som du kan torka. Vetemjöl, potatismjöl, rismjöl eller liknande kan du använda :)

Ja klart det gör! Så länge det liksom går ihop till en boll eller "deg" som du kan klutta ut på bakplåtspapper. Jag använde mig av rismjöl (från risenta), just för att undvika gluten, när jag gjorde godis av färskt kött. Man behövde inte mycket mjöl. Hade även i rivna morötter.

Ja klart det gör! Så länge det liksom går ihop till en boll eller "deg" som du kan klutta ut på bakplåtspapper. Jag använde mig av rismjöl (från risenta), just för att undvika gluten, när jag gjorde godis av färskt kött. Man behövde inte mycket mjöl. Hade även i rivna morötter.

Tack! Jag är ju van att bara skära i bitar och in i ugn inte blanda med något :devil:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
357
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 036
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 017
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka