Hur tjock?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Tippan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 138
T

Tippan

Min yngre tik tycker jag inte är speciellt smal över revbenen. Man känner revbenen plus att det är lite fett över de. Men magen är så smal och uppdragen. Det blir så stor skillnad mot nedersta delen av bröstkorgen och själva magen. Jag förstår själv att hon inte behöver mer mat, men ändå... Jag tycker att hon alltid ser så hungrig ut när magen är så uppdragen :(

En Labrador Retriever :crazy: Nej jag har besannat mig och har inte ökat på fodret. Jag skall vara glad över att hon inte har bukfett!

Lite som mina vovvars vackra underlinjer då kanske? Är du säker på att hon är renrasig? Jag tycker det låter fint med en smäcker labbe med välvd underlinje jag. :)

Nja så smäcker är hon väl inte i övrigt... Hon har rätt så grov benstomme och sen en jättetjock svans (ja fast det är ju bara päls då!) Så det ser lite onaturligt ut med den uppdragna buken... Men men, jag skall inte titta på det och gå efter revbenen. Tjock lär hon hinna bli med åren ändå :( Hur mycket man än bantar de så är det ju jättesvårt att få de fina *grr*

Liknande trådar

Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 582
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 293
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Barn Min snart 9-åring har börjat prata om att han tycker att han är tjock, och nu har det också framkommit att han försöker äta mindre för...
Svar
17
· Visningar
1 554
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka