Hur tidigt syns det på magen?

Marlan

Trådstartare
Har ett 3årigt isis-sto som jag köpte betäckt.
Tycker att magen har växt enormt den senatste månaden.
Fick hem henne den 24 maj, gått med hingst 5 veckor innan det.
Tycker även att juvren har börjat växa, kanske inte direkt juvren men precis framför är två mjuka bulor som fyller en hand vardera.
Har tagit blodprov och hon är konstaterad dräcktig, men vet inte hur långt.
Kan man kolla detta på någe vis?
Magen bör väl inte växa än? :confused:

Här är bilder på magen, något gamla, den har växt mer nu :o
http://www.fotogalleriet.se/alb_show_id21287_page0.html

Usch ska jag väl inte säga, men nervös e jag :crazy:

Sv: Hur tidigt syns det på magen?

är väl olika de där men min damser ut som om hon ska föla tvillingar imorgon !!!
tror inte de ska synas än.. men beror på hur lång thonär gången.
vi brukar känna fosterrörelser runt nyår o hon fölade sist 14 maj.

inget svar till dej men nån här kan säkert svara när de börjar synas.

På mina ston som brukar föla i juni-juli så brukar jag börja se det i december-januari. Ditt sto bör ju om hon betäcktes i april-maj föla kanske så tidigt som i mars och då bör det nog synas redan nu.
På bilderna ser hon klart dräktig ut, men ujjj, du ska få se att att hon kommer att bli myyyyycket större än så där!

Lycka till med fölisen!

Kommer magen så tidigt alltså ? Mitt sto som skall föla i april har en gigantisk kalaskula, det har jag dock satt upp på kontot att gå från tvälingshäst till latmask som bara jobbar lite lätt någon dag i veckan. Nu är hon iofs väldigt kort i kroppen så misstankarna har ju varit att hon kommer få en jättemage iom att där är så dåligt med plats, kan det alltså vara pga dräktigheten hon redan har mage ?
Kan säga att hästen ovan på bilden ligger i klart lä mot min hennes mage är mkt större.

gylle skrev:
Kommer magen så tidigt alltså ? Mitt sto som skall föla i april har en gigantisk kalaskula, det har jag dock satt upp på kontot att gå från tvälingshäst till latmask som bara jobbar lite lätt någon dag i veckan. Nu är hon iofs väldigt kort i kroppen så misstankarna har ju varit att hon kommer få en jättemage iom att där är så dåligt med plats, kan det alltså vara pga dräktigheten hon redan har mage ?
Kan säga att hästen ovan på bilden ligger i klart lä mot min hennes mage är mkt större.

Jag tror inte du kan gå efter hur lång hästen är och hur stor hon blir...

Kolla DEN HÄR hästen:

Dräktig

Hon fölade 4 timmar senare på dag 331. :D En helt normal liten fölis...

/// ghost

Oj, hon ser ju inte direkt högdräktig ut.
Men man har ju hör talas om människor som åker in till akuten för magont och några timmar senare har dom fått en bebis... :)

En bild bakifrån utan att samtidigt se en från sidan säger ju inte så mkt.

Har fått höra det från flera håll (bla seminvet) att är de så korta i kroppen som min är så blir magen stor åt sidan för att få plats en hbl bebis tar ju en del plats så någonstans måste den ju ha utrymme.

Tyvärr fick jag dator-ras och kommer inte åt de övriga bilderna från samma kväll :mad: , men denna är tagen dagen efter så hon har inte hunnit dra ihop sig så mycket :idea:

Ny länk

/// ghost

Hallojs Marlan!

Vad skoj att hon är dräktig ändå! Det trodde ni väl inte först eller?
Hoppas allt är bra med andra pållen också och att ni trivs med sadeln :D

/Stallkatten - som en gång ägt en Barefoot :angel:

Liknande trådar

Hästvård Mitt isissto som är 3 år har en underlig form på sin mage. Hon dräktighetsollades den 24 maj efter gått med hingst i ca 5 veckor, inte...
Svar
6
· Visningar
1 480
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II