FlinkaFinkist
Trådstartare
Jag ställde faktiskt den här frågan till en sköterska på mottagningen när jag skulle göra en rutinkontroll på könssjukdomar. Hon kunde inte svara på det och bad mig fråga den manliga personen jag skulle träffa, men det kändes bara wierd..
Jag hade då börjat gnaga på funderingen..
Kan man bli gravid innan mensen?- Ja det kan man väl,typ..
men min fråga var; Om jag har oskyddat sex säg.. 3-4dagar innan min mens beräknas komma..killen kommer i osv osv.. KAN det ta sig då? Och om det isf gör det, blöder man likförbaskat den mensen eller uteblir den helt redan första så tätt inpå?
Är det möjligt säg.. 2dagar innan?
En sån där fråga som har retat gallfeber på mig men som man inte riktigt vet vem man ska fråga det om
Ganska tramsigt att undra över det egentligen men..
2) Hur tidigt EFTER mensen är det möjligt att bli gravid då?
Kan det liksom 'bara bli' 1-2 dagar efteråt det slutat blöda helt..
Såg nämligen på Oprah och det pratades om slemhinnor som skulle hinna byggas upp och bla bla.. befruktas och när det inte blev befruktat så sprack den och det var mensen osv osv
Mycket ordbajs men det är mina funderingar iaf
Jag hade då börjat gnaga på funderingen..
Kan man bli gravid innan mensen?- Ja det kan man väl,typ..
men min fråga var; Om jag har oskyddat sex säg.. 3-4dagar innan min mens beräknas komma..killen kommer i osv osv.. KAN det ta sig då? Och om det isf gör det, blöder man likförbaskat den mensen eller uteblir den helt redan första så tätt inpå?
Är det möjligt säg.. 2dagar innan?
En sån där fråga som har retat gallfeber på mig men som man inte riktigt vet vem man ska fråga det om
Ganska tramsigt att undra över det egentligen men..
2) Hur tidigt EFTER mensen är det möjligt att bli gravid då?
Kan det liksom 'bara bli' 1-2 dagar efteråt det slutat blöda helt..
Såg nämligen på Oprah och det pratades om slemhinnor som skulle hinna byggas upp och bla bla.. befruktas och när det inte blev befruktat så sprack den och det var mensen osv osv
Mycket ordbajs men det är mina funderingar iaf