Hur stor hage?

P

pzyhr

Hur stor hage bör man ha till två hästar på lösdrift för att mockning av hagen inte ska behöva vara nödvändigt?

Sv: Hur stor hage?

Väldigt stor enligt mej, kanske 2 hektar beroende på hur många år de ska stå där.
Men eftersom det ändå lär bli mkt skit så småningom skulle jag ändå rekommendera att mocka hagen, om man har en stor hage kan man mocka i sektioner, inte nödvändigtvis allt varje år, men hålla efter.

Man ska självklart mocka, eftersom de lär hålla sig till intill ligghallen ganska mkt oavsett yta. Inte hela hagen, men på toaletterna:grin:

fast 2 hektar är väl inte väldigt stor? min minsta är på 1,5 (vinterhage) och jag skäms nästan över det... trots att jag bara har 2 hästar :D

Liknande trådar

Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Lucifer
·
Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Hello
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 298
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 873
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka