Förgätmigej
Trådstartare
Jag och sambon hamnade i en diskussion häromdagen. Från det jag blev gravid i somras sa jag att jag trodde det var en pojke. På rul så barnmorskan att hon var väldigt säker på att det var en pojke men sa att det förstås inte går att säga hundra så att det skulle kunna vara en flicka. Jag och sambon började prata om vilken förvirring det nog kan bli om man är förberedd på ett visst kön, kanske köpt mer killiga/tjejiga kläder, bestämt namn osv och att det sedan att det kommer ut det motsatta. Jag så att jag var övertygad om att vår är en pojke varpå sambon då kvickt frågar "men OM det skulle bli en flicka, då kan den väl heta ***(Hans favoritnamn som jag inte är jätteförtjust i). Jag, som är säker på att det är en pojke var på vippen att tvärsäkert svara ja (eftersom det aldrig skulle bli en flicka) men så slog det mig, tänk om det faktiskt vore en flicka? Då skulle jag få svårt att återta ja:et
Är det någon som råkat ut för att det kommit ut annat än det man trodde, trots att barnmorskan varit rätt säker i sin gissning? Är det vanligt?
Är det någon som råkat ut för att det kommit ut annat än det man trodde, trots att barnmorskan varit rätt säker i sin gissning? Är det vanligt?