Hur stark är en shettis/welsh och en liten shettis?

TinyWiny

Trådstartare
Vad kan man räkna med att de orkar dra?
Shettis/welshen är ca 115 cm hög med nättare kroppstyp och shettisen (25% welsh 75% shettis) är ca 90 cm hög också med nättare kroppstyp.

Jag vet ju hur mycket jag tyckte var ok att min fjording drog men en liten shettis?
Varför jag undrar är för att en granne har dessa små hästar, de står oftast men får då och då komma ut och bli körda, det är ofta full galopp (vilket är den gångart de rider sina andra hästar i mest också, vadå kommer en bil det är fullt ös medvetslös:() med vagn med tre-fyra personer i, ibland en vuxen (pappan) och två tonårstjejer men oftas tre-fyra tonårstjejer.
Idag kom de förbi med tre i vagnen och sedan hade de bundit fast en cykelkärra bakom sulkyn där en tonårs kille satt:crazy:

Så hur mycket orkar de dra? jag ser ju hur ansträngd hästen ser ut, men vad är ok?

Jag känner at jag inte kan anmäla dem, eller kan jag det?

Sv: Hur stark är en shettis/welsh och en liten shettis?

Tyngden är nog inga problem. Värre är väl om ponnyn går väldigt oregelbundet och förväntas jobba hårt de gångerna. Men vem skulle du anmäla det till?

Sv: Hur stark är en shettis/welsh och en liten shettis?

Ja vem skulle jag anmäla till? Det vet jag inte, jag vet bara att jag tycker att det är fördj-vligt att de behandlar hästarna som de gör, jag fattar inte hur man är funtad när man kör någon gång i månaden och då med den tyngden, jag tycker att det är mycket för en sådan liten häst men det kanske det inte är?

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
618
Senast: Mli
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 643
S
Hästvård Jag har en halvblodsvalack som är född -06, jag har haft honom sen han var tre år. Jag har ett stort problem med honom, och det är att...
Svar
11
· Visningar
1 417
Senast: Midnight
·
M
Hästhantering Jag har lite problem med min "låne häst". (rider på min frisörs häst ca 4 ggr i veckan). Måste poängtera att vi varken har ridhus eller...
Svar
12
· Visningar
1 786
Senast: MimmiKarlsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka